استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک از مرگ خاموش سه هزار نشریه در کشور به دلیل مشکلات اقتصادی خبر داد.
کد خبر: ۴۶۷۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 26 July 2017
به گزارش تابناک اردبیل، محمد سلطانی فر در کارگاه آموزشی چالش‌های نشریات محلی در اردبیل گفت: بیش از هفت هزار نشریه در کشور از مجوز برخوردار هستند که تنها چهار هزار مورد از آن ها منتشر می‌شود.

وی افزود: امروز از ناتوانی مطبوعات در فعالیت به دلیل مشکلات اقتصادی با اصطلاح مرگ خاموش یاد می‌شود و می‌توان گفت نزدیک به سه هزار نشریه دچار مرگ خاموش هستند.

استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک این معضل را یکی از چالش‌های امروز مطبوعات محلی دانست و گفت: امروز دو نظریه در رفع مشکلات اقتصادی نشریات مطرح است که نظریه نخست اعتقاد به حمایت دولت و نظریه دوم اعتقاد به قطع وابستگی از حمایت دولت تأکید دارد.

سلطانی فر افزود: چالش دیگر مطبوعات محلی کمبود آموزش است و ضروری است به جای یارانه، به مطبوعات یارانه آموزش ارائه شود.

وی با بیان اینکه اغلب مطبوعات محلی حرفه‌ای عمل نمی‌کنند، ادامه داد: متأسفانه مطبوعات محلی حرفه‌ای گرایی محلی نمی‌دانند  بسیاری تا پایان یک خبر را دنبال نمی‌کنند.

استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک متذکر شد: در مطبوعات محلی کلیدی‌ترین موضوع یعنی عناصر خبرنویسی مورد غفلت است و مطبوعات اغلب گزارش خبری ندارند.

به عقیده سلطانی فر مطبوعات محلی بیشتر به محل تریبون احزاب برنده و بازنده تبدیل شده‌اند و اداره خانوادگی مطبوعات خود به معضلی اساسی تبدیل شده است.

وی به مشکلات گرافیکی نشریات اشاره و تصریح کرد: در برخی نشریات محلی ضعف گرافیک و صفحه بندی مانع از مطالعه آن می‌شود.

استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک چالش دیگر را مخاطب سنجی دانست و گفت: نشریات بیشتر مواقع اولویت مخاطب را در نظر نمی گیرند.

سلطانی فر افزود: نشریات بیشتر به بقا می اندیشند و به دنبال رشد و تحول نیستند در حالی که خود این نگاه به معضل مطبوعات تبدیل شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار