انتخابات نظام پزشکی چند روز گذشته انجام شد و منتخبین این انتخابات اعلام شدند اما برخی از کاندیداها نسبت به روند آن واکنش نشان دادند و خواستار انصراف دسته جمعی منتخبین شدند.
کد خبر: ۴۶۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 26 July 2017
به گزارش تابناک : انتخابات نظام پزشکی چند روز گذشته انجام شد و منتخبین این انتخابات اعلام شدند اما برخی از کاندیداها نسبت به روند آن واکنش نشان دادند و خواستار انصراف دسته جمعی منتخبین شدند. در این میان رحمت الله حافظی در کانال خود اعتراض خود را نسبت به روند این انتخابات اعلام کرد. بر این اساس خبرنگار تیتر شهر، در گفتگو با وی دلیل این اعتراضات را جویا شد.

رحمت الله حافظی، عضو شورای شهر چهارم و کاندید انتخابات نظام پزشکی تهران گفت: انتخابات نظام پزشکی هر چهار سال یکبار انجام می شود و در این دوره وزارت بهداشت با تمهیداتی این اطمینان صد در صدی ایجاد کرد که بتواند انتخابات را به صورت اینترنتی برگزار کند. 

وی افزود: البته در کنار، انتخابات الکترونیکی، روش سنتی حضوری هم پیش بینی شده بود و از یک هفته قبل ثبت نام داوطلبینی که سعی داشتند به صورت اینترنتی رای دهند صورت گرفته بود. 
این کاندیدای نظام پزشکی بیان کرد: افراد برای ثبت نام در سامانه هدایت شدند تا در روز انتخابات بتوانید از این طریق رای دهید. این کارها انجام شد. این اطمینان برای بخش عمده همکاران صورت گرفت که هیچ مشکلی برای شرکت در انتخابات غیر حضوری وجود ندارد.

حافظی ادامه داد:  چون یک روز تعطیل قبل از برگزاری این انتخابات داشتیم، مسافرت هایی انجام شد. در زمان شروع رای گیری سامانه اعلام کرد یک ساعت بعد می توانید به صورت غیر حضوری رای دهید؛ اما این یک ساعت بعد به ظهر و بعد از ظهر موکول شد و نهایتا حدود 2 بعد از ظهر اعلام شد روش الکترونیک ملغی است. 

وی ادامه داد: شکی نیست که حق بخش عمده همکاران پایمال شد. کسانی مسافرت بودند و در آن فرجه قانونی امکان بازگشت نداشتند. هر چند دوستانی بودند که به بنده مراجعه می کردند و بلیط های خود را عوض کرده لودند اما افراد دیگر نتوانستند به پای صندوق رای بیایند و از این حق صنفی و شهروندی محروم ماندند. 

حافظی خاطر نشان کرد: این هیئت مدیره و سازمان یکی از وظایف اصلی اش صیانت از حقوق جامعه پزشکی است . اگر قرار است هیئت مدیره ای انتخاب شود که در مسیر و فرآیند انتخابش حقوق بخشی از چامعه پزشکی مخدوش شود و آسیب ببیند جای ابهام است.

منتخب نظام پزشکی گفت:  باید مسیرهای قانونی طی شود. انتظار داریم هیئت نظارت بواسطه پایمال شدن حقوق برخی از همکاران و اعضای سازمان ابطال کند که بر حسب شرایط موضوع پذیرفته نشد اما این حق برای همکاران باقی است که مسیرهای قانونی را طی کنند و مجاری قانونی هر آنچه را که ابلاغ کنند برای همگان قابل پذیزش خواهد بود. 
وی ادامه داد: به این دلیل به نظر بنده این انتخابات باید باطل شود ولی به معنای استعفا بنده نیست. اگر قرار باشد انصراف صورت بگیرد باید این انصراف همگانی باشد، مجدد این مراحل انتخابات کلید بخورد. 

حافظی در ارتباط با احتمال انصراف دسته جمعی منتخبین نظام پزشکی در اعتراض به روند این انتخابات، گفت: بعید می دانم چنین اتفاقی صورت بگیرد ولی اگر این اتفاق نیفتد نباید از یک نفر انتظار انصراف داشت. 

وی افزود: اعتقاد دارم همانطور که در این فرآیند حق عده ای پایمال شده، خروج یک الی دو نفر باعث می شود که حق کسانی که به این افراد رای داده اند پایمال شود. اگر انصرافی در کار هست همه با هم باید امضا کنند همان گونه که پیشنهاد دادم والا یک نفر هیچگاه سنگر را خالی نخواهد کرد. در این فضا معتقدم می توان مطالبه گر خواسته های صنفی جامعه پزشکی بود.

لازم به توضیح است در این انتخابات دکتر ایرج فاضل ، دکتر محمدرضا ظفرقندی،دکتر علی اصغر پیوندی، دکتر علی فتاحی بافقی، دکتر مصطفی معین، دکتر رحمت الله حافظی، دکتر علیرضا سلیمی ، دکتر شاهرخ خوش سیرت، دکتر علی دباغ، دکتر سید تقی نوربخش، دکتر کورش شیمی نوری، دکتر محمدحسین بدخش، دکتر بابک زمانی، دکتر لعبت گرانپایه، دکتر ایرج خسرونیا، دکتر میثم رضایی، دکتر احمد شجاعی باغینی، دکتر محمد کاظم آشتیانی، دکتر ابوالفضل افشار فرد،  دکتر علی امیر سوادکوهی در این انتخابات پیروز شدند..





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار