مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: 180 مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی این شهرستان در چهار ماهه اول سال جاری شناسایی شده است.
کد خبر: ۴۶۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 26 July 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی،اسکندر علیزاده روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ارومیه افزود: برای 167 مورد از این تعداد اخطار توقف عملیات صادر شده است.
وی ادامه داد: مبارزه با آفت ها در 19 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ارومیه، توزیع 6 هزار و 890 تن کود در بیم مزارع، تجهیز 158 هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین و پرداخت بیش از 2 هزار میلیارد ریال خسارت به 105 هکتار از اراضی خسارت دیده این شهرستان از اهم برنامه های ما در چهار ماهه اول سال 96 بوده است.
شهردار ارومیه نیز با اشاره به اهم فعالیت های این نهاد در طول پنج سال گذشته، گفت: مساحت کل شهر در سال٩١ شمسی حدود هفت هزار و 600 هکتار بود که امروز به 11 هزار و 200 هکتار افزایش پیدا کرده است.
محمد حضرت پور با اشاره به اهمیت توجه به مشکلات فرهنگی، ادامه داد: راه اندازی ١٥ فرهنگسرا برای اجرا برنامه های فرهنگی از اهم برنامه های شهرداری ارومیه بوده و امروز پیشگیری از اعتیاد و طلاق در این فرهنگسراها دنبال می شود.
وی با اشاره به افتتاح 17 پل در سطح شهرستان طی سال های اخیر اظهار کرد: برای ارتباط بهتر درون شهری و جلوگیری از وجود ترافیک در سطح شهر پل های ارتباطی کمربندی شهر ارومیه به بهره برداری رسیده و موجب تغییر جلوه و زیبایی شهر و کاهش ترافیک شهری شده است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه نیز در این جلسه با اشاره به بازماندگان از تحصیل در این شهرستان گفت: از 100 هزار نفر دانش آموز ابتدایی موجود در شهرستان، 159 نفر از تحصیل بازمانده اند که بین 6 تا 12 سال سن دارند و با کمک مسئولان توانسته ایم از این تعداد 122 نفر را به چرخه تحصیل بازگردانیم.
قهرمان نجف اشرف آباد ادامه داد: ارتقای رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش از اولویت های آموزش و پرورش این شهرستان است تا شاهد اشتغال زایی در بخش صنعت باشیم.
به گزارش ایرنا در ادامه جلسه شورای اداری شهرستان نمایندگان ادارات به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
شهرستان ارومیه دارای 46 هزار هکتار اراضی آبی و 45 هزار هکتار اراضی دیمی است؛ این شهرستان دارای 607 روستا با 289 هزار نفر جمعیت است که 30 درصد جمعیت شهری را تشکیل می دهد.
منبع/ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار