استرس، به دلیل بالا رفتن میزان کورتیزول و آدرنالین در بدن ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۴۶۷۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ 26 July 2017
به گزارش تابناک: این هورمون‌ها هنگام دریافت یک تهدید یا ترس، بدن را برای واکنش "جنگ و گریز” برانگیخته می‌کنند. این واکنش در دوران پیش از تاریخ کارآیی داشت اما این روزها، ما دیگر به انفجار انرژی برای فرار از دایناسورها نیاز نداریم.

حالا، همه ما می‌دانیم که ورزش کردن بهترین راه دورکردن استرس است اما ورزش‌ها و تمرینات خاصی وجود دارند که درنابودی استرس، بهترین عملکرد را داشته باشند؟ بخوانید تا بدانید:

تنیس

تنیس برای تسکین استرس، عالی است، اضطراب را کاهش می‌دهد و اعصاب خسته و فرسوده را آرام می‌کند. تنیس یک ورزش هوازی است که هورمون استرس را تنظیم کرده و ترشح اندروفین را در مغز تشدید می‌نماید. اندروفین که به آن هورمون شادی هم می‌گویند، هورمونی است که خلق و خو را کنترل می‌کند.

زدن توپ از پس و پیش، بسیار خوشایند است و موجب افزایش تاثیرات روان‌درمانگر تنیس می‌شود. حتی بهتر از این‌ها، تنیس قلب را سالم نگه داشته و پاها را قوی و محکم می‌کند!

تمرینات اینتروال

تمرینات اینتروال مشتمل بر تمرینات سبک یا سنگین همراه با استراحت یا دوره‌های آرام‌سازی است. این تمرین برایتسکین استرس عالی است چون ضربان قلب را بالا نگه داشته و شما را وادار به حرکت‌های متوالی و سریع می‌کند. و راهی فوق‌العاده برای موقتا مشغول کردن ذهن است!

یک نکته خیلی خوب در مورد تمرینات اینتروال این است که شما مجبور نیستید یک یا دوساعت در باشگاه وقت صرف کنید. یک تمرین متوسط، ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و وقت زیادی برای کارهای دیگر باقی می‌گذارد. طبق مقاله‌ای در AskMen، تمرینات شدید و با قدرت، به شما در غلبه بر ناکامی و پرخاشگری کمک کرده و این در درازمدت به‌نفع سلامت شماست.

یوگا

علی‌رغم باور عمومی، یوگا تنها برای خانم‌ها نیست. آقایان هم می‌توانند از تاثیرات آرام‌بخش یوگا استفاده کنند. به‌عنوان یک ورزش، یوگا در چربی‌سوزی و قوی کردن بدن، فوق‌العاده است، انعطاف‌پذیری را بیشتر کرده و وضعیت بدن را اصلاح می‌نماید.

یوگا به‎علت قابلیت آرام کردن روح و تقویت تمرکز، مشهور است. این تمرین، به شما اجازه می‌دهد قدمی به عقب برداشته و به هر موقعیتی از زاویه‌ای متفاوت نگاه کنید. این به شما کمک می‌کند تصویر بزرگ‌تری را دیده و دوباره تمرکز کنید. وقتی شفاف‌تر فکر کنید، خواهید توانست تصمیمات بهتری بگیرید و در حل مشکلات کارآمدتر باشید.

بوکس

اگر می‌خواهید تمدد اعصاب کنید و خشم فروخورده‌تان را خالی کنید، دستکش‌های بوکس را به‌دست کنید و کیسه بوکس را با مشت‌های‌تان له کنید! بوکس، راهی عالی برای تسکین استرس است زیرا ورزشی ستیزه‌جویانه است و به شما اجازه می‌دهد احساسات قوی و گاها منفی را به احساسات مثبت تبدیل نمایید.

و شما با بوکس، این‌کار را به سالم‌ترین شیوه ممکن انجام می‌دهید. اگر برای مبارزه آماده هستید، با یک دوست مسابقه بدهید. مسابقه مشت زنی، راهی مفرح برای انجام یک تمرین عادی در ترازی متفاوت است.

وزنه برداری

بیشتر بدنسازها موافقند که وزنه زدن، تمرینی موثر برای تبدیل انرژی منفی به مثبت است! مطالعات نشان می‌دهد که وزنه زدن با ترشح اندروفین‌های بیشتر در مغز، به تقویت روحیه کمک می‌کند. حتی بهتر، وزنه زدن، ناخوشی‌های مربوط به مفاصل را کاهش می‌دهد، عضلات را قوی نگه می‌دارد و قلب را هم تقویت می‌کند!





منبع : نامه نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار