مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم دریافت پلاکت در کشور خبر داد و گفت: طی برنامه ای مراکز انتقال خون تمام استانها نیز به مراکز جامع اهدای خون تبدیل می شود.
کد خبر: ۴۶۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 26 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،علی اکبر پور فتح الله  در حاشیه افتتاح مرکزنخستین مرکز جامع اهدای خون غرب کشور در استان کرمانشاه ، از تلاش های سازمان انتقال خون تا رسیدن به خطر صفر انتقال خون خبر داد.

 وی به تشریح اهداف، برنامه ها و جایگاه سازمان در سطح منطقه و جهان پرداخت و افزود: هدف عمده و اولیه سازمان  دسترسی همگان به خون کافی و سالم در سطح کشور است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در رسیدن به اهداف ذکر شده گفت: هم‌اکنون وضعیت دسترسی مردم تمام نقاط کشور به خون مورد نیاز و سالم مناسب است.

وی اهدای  خون را مصداق عدالت اجتماعی دانست  و افزود: میزان دسترسی یک فرد در مرکز با فردی در دورترین نقطه کشور به خون سالم و لازم برابر است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون، ایران را در حوزه سلامت خون در ردیف کشورهای توسعه یافته اروپایی و بالاتر از آمریکا عنوان کرد و ادامه داد:  تمام تلاشمان در سازمان این است که اهدا کنندگان بار اولی را از چرخه‌ اهدا خون حذف کرده و اهدا مستمر را گسترش دهیم.

وی  از فراهم سازی زیر ساخت ها در همه استان ها جهت دریافت پلاکت خبر داد و گفت: طی برنامه ای مراکز انتقال خون  نیز به مراکز جامع اهدای خون تبدیل خواهد شد.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار