استاندار البرز و رییس شورای ورزش استان پس از دریافت نشان سفیری ورزش همگانی در استان قهرمان پرور البرز برنامه های آتی خود را برای تحقق این رسالت، خیزش دو برابری برای توسعه ورزش همگانی در این استان عنوان کرد و گفت: تلاش می شود بسترهای ورزش در دستگاه های اجرایی فراهم شود و مدیران ورزشی معرفی و شناخته شوند، در کنار اینکه شهرداری ها نیز باید در تمامی نقاط بستر ورزش را ایجاد کنند و به دنبال آن قهرمانان ملی در نقاط مختلف شهری ورزش های خود را به عموم جامعه منتقل کنند.
کد خبر: ۴۶۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰ 26 July 2017
به گزارش تابناک : صبح چهارشنبه در جریان دیدار«علی مجد آرا» رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور با«سیدحمیدطهائی»استاندار البرز، با تقدیم لوحی، مقام عالی استان البرز به عنوان «سفیر ورزش همگانی در استان البرز» معرفی شد.
طهائی در این دیدار ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، البرز را غنی از حضور ورزشکاران و قهرمانان ملی خواند و گفت: در رشته های متعدد ورزشی شاهد قهرمانان جوان، دختران و پسرانی هستیم که با کسب مدال های قهرمانی جهانی و آسیایی برای کشور و استان افتخار آفرین هستند.
لزوم ایجاد تناسب بین جمعیت و سرانه های ورزشی/ دست اندرکاران دست بکار شوند
وی در ادامه با تأکید بر اینکه فرهنگ ورزش باید نسل به نسل به آیندگان منتقل شود، افزود: این مهم به همت همه دست اندرکاران حوزه ورزش محقق خواهد شد.
رییس شورای ورزش استان البرز در ادامه با اشاره بر لزوم ایجاد تناسب بین جمعیت و سرانه های ورزشی تصریح کرد: استان البرز با جمعیتی بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر نیاز به توسعه سرانه های ورزشی دارد. 
البرزی ها در مشارکت ورزش همگانی از متوسط کشور هم پیشی گرفتند
سفیر ورزش همگانی در استان البرز با اشاره به آمار کشور در رابطه با مشارکت البرزی ها در ورزش های همگانی از زبان رئیس این فدراسیون در کشور خاطرنشان کرد: آمار استان البرز با رشد 24 درصدی در ورزش همگانی حاکی از اهتمام و توجهی است که ورزش های می باشد در حالی که متوسط کشوری در ورزش های همگانی 21 درصد اعلام می شود.
خیز 2 برابری برای توسعه سرانه های ورزشی در استان البرز
طهائی با بیان اینکه ورزش همگانی نیاز اساسی کشور است، تصریح کرد: در استان البرز اقدامات موثری برای توسعه این گونه ورزش ها انجام شده است و بنظر می رسد برای تحرک بیشتر مردم باید کارهای بیشتری هم انجام شود.
استاندار البرز با اشاره به ظرفیت علمی بالای این استان که البرز را در رده های بالای کشور قرار داده است، گفت: رشد جمعیتی این استان 2 برابر رشد جمعیت کشور است و نیاز است که برای افزایش سرانه های ورزشی خیز 2 برابری داشته باشیم و تلاش کنیم تا از متوسط کشوری پایین تر نرویم.
منطقه بندی شهری برای ورزش های همگانی و قهرمانی 
طهائی اجباری شدن سهم تحقق 1 درصدی دستگاه ها در بودجه ورزشی را نیز از جمله الزامات برای توسعه فرهنگ ورزش در این استان اعلام کرد و گفت: البته در تداوم این حرکت مشوق های ورزشی نیز باید در نظر گرفته شود همانند این که سالن های ورزشی در دستگاه ها ایجاد شود، مربیان رایگان ورزشی در اختیار کارکنان قرار گیرد و حتی نقاطی از سطح شهر به فراخور استعدادهای قهرمانان ورزشی تقسیم بندی شده و در هر نقطه ای ورزشی خاص را توسعه و ترویج دهیم.
مدیران ورزشی معرفی می شوند
وی با اشاره به اینکه ورزش همگانی محدود به مکان خاصی نمی شود، افزود: انتظار می رود شهرداری ها نیز زمینه را برای ورزش فراهم کند و حتی در دور افتاده ترین نقاط نیز شاهد ایجاد بسترهای ورزشی باشیم.
استاندار البرز گفت: با نگاه ویژه ای که به حوزه ورزش می شود مدیران دستگاه ها باید تلاش کنند تا فرهنگ ورزش گسترش پیدا کرده و مدیران ورزشی نیز معرفی و شناخته شوند.

البرزی ها در آمار ورزش های همگانی از سرانه کشوری پیشی گرفتند

علی مجد آرا رئیس فدراسیون ورزش های همگانی کشور نیز در ابتدای دیدار خود با استاندار گفت: تلاش می کنیم تا منویات مقام معظم رهبری را در توسعه ورزش همگانی محقق نماییم تا جامعه ای شاد و بانشاط داشته باشیم.
رئیس فدراسیون ورزش های همگانی شاخص ورزش های این حوزه را 30 دقیقه و در هفته 3 روز اعلام کرد و گفت: 21 درصد مردم کشور در ورزش همگانی مشارکت دارند که استان البرز در این آمار مشارکت به رشد 24 درصدی در ورزش های همگانی رسیده است.
وی در ادامه بیان کرد: برای اینکه جامعه ای سالم داشته باشیم تا افق 1404 باید حداقل 50 درصد مردم ورزش همگانی داشته باشند، با این رویکرد نیز برنامه های خود را در فدراسیون اجرایی می کنیم و تلاش می شود تا پایان سال به رشد قابل توجهی در این زمینه برسیم.
مجدآرا افزود: یکی از موضوعاتی که موجب می شود تا جامعه سالمی داشته باشیم، ترویج فرهنگ ورزش قهرمانی در کشور است و برای اجرایی شدن این مهم تلاش وافری داریم.
شورای راهبردی ورزش همگانی در البرز تشکیل شود
مجد آرا با اشاره به تدوین سند توسعه راهبردی ورزش گفت: فدراسیون ورزش های همگانی این سند توسعه محور را در حوزه ورزش تدوین کرده است و با شورایی که در استانها تشکیل می شود الزامات و بایدهای آن اجرایی می گردد.
وی بر ضرورت تشکیل شورای راهبردی ورزش همگانی در استان نیز تأکید کرد و افزود: توسعه فرهنگ ورزش همگانی در روستاها، آموزش و پرورش و سایر نقاط محروم رویکردی است که در اجرایی شدن برنامه های این شورای راهبردی باید مورد توجه قرار گیرد. 
رئیس فدراسیون ورزش های همگانی کشور ایجاد جاده های سلامت و احداث پارک های بانوان در شهرستانها را نیز از جمله برنامه های این شورای راهبردی برشمرد. 
سال 96، سال ورزش های همگانی در استان است
امیرغفراتی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در ادامه این دیدار با اشاره به اقدامات انجام شده این اداره کل در جهت توسعه ورزش های همگانی گفت: امسال سال ورزش های همگانی در استان البرز اعلام شده است و با وجود حضور نزدیک به 100 ورزشکار آسیایی در این استان، در سال ورزش همگانی از این ورزش ها نیز غافل نشده ایم و بر این اساس ورزش های متعددی همچون دوچرخه سواری در روز بدون خودرو، کوه پیمایی، دو میدانی، اسکیت سواری،طناب کشی،بدمینتون و... برگزار کرده ایم و بخشی نیز در حال انجام است.

 


منبع : خبرآنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار