کد خبر: ۴۶۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲ 26 July 2017
 فرامند هاشمی‌زاده معاون عمرانی استاندار در حاشیه نشست شورای ترافیک خوزستان شورای با بیان اینکه این جلسه با محوریت دو موضوع ایمنی راه‌ها و ترافیک دورن شهری و برون شهری است، اظهار کرد: مقرر شد در جلسات شورای ترافیک 2تا3 شهرستان را در این جلسات دعوت کنیم تا گزارش عملکرد درون شهرستان خود را در حوزه ترافیک و حمل و نقل شهری ارائه دهند. 

وی تصریح کرد: خوشبختانه در جلسات شورای ترافیک هم مصوبات خوبی داشتیم هم این مصوبات به لحاظ اجرایی پیشرفت فیزیکی خوبی داشتند. 

معاون عمرانی استاندار خوزستان بیان کرد: استفاده از ظرفیت راه آهن یکی از مسائلی است که به در شورای ترافیک مطرح شد، و مقررشد، به منظور کاهش ترافیک برون شهری، حمل و نقل داخلی و صادرات از ظرفیت ریلی استان استفاده شود. 

هاشمی‌زاده افزود: تولید ورق‌های عریض فولاد که باید به بندر امام منتقل شود، همچنین مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دست از جمله بار‌هایی است، که به دلیل وزن زیاد، حفظ ایمنی و... با حفظ سهم کامیون داران با قطار جابه جا شوند. 

وی با اشاره به لزوم تامین تاکسی و ناوگان حمل و نقل درون شهری و اتوبوس توضیح داد: تاکسی‌ها از طریق دادن وام‌های ارزان قیمت در حال نو سازی می‌شود. 

هاشمی‌زاده گفت: اکنون مجوز چیزی حدود 2هزار سهمیه خود رو اروندی داده شد، و می‌توانند در شهرهای آبادان و خرمشهر رفت و آمد کنند و از مازاد آن‌ها به صورت ماموریت در اهواز نیز فعالیت کند. 

وی با بیان اینکه برای ورود 2هزار خودروی اروندی ظرفیت ایجاد کردیم، متذکر شد: این ظرفیت به تدریج وارد ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری می‌شود. 

هاشمی‌زاده با اشاره به آلودگی صوتی که ماشین‌های سنگین در داخل شهر‌ها ایجاد می‌کنند، همچنین پارک کردن این ماشین در کنار درب منازل توسط رانندگان و ایجاد مزاحمت برای ساکنین تشریح کرد: تمهیداتی اتخاذ شد، ایستگاه‌ها و پایانه‌های ماشین‌های سنگین خارج از محدوده شهر برای آن پیش بینی شود. 

معاون عمرانی استاندار خوزستان در پایان با اشاره به شهید ناجیان به عنوان یک پل ارتباطی مهم در شهرستان شوش عنوان کرد: با توجه به اینکه عرض این پل کم است، تعریض شد، و به دلیل اینکه پیمانکار عملکرد مناسبی نداشت، ماده 48 شد، و پیمانکار جدید معرفی کردیم، که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار