معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی:
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: طرح رینگ آبرسانی کلانشهر تبریز که حدود 25 کیلومتر بوده و از شهرک اندیشه تبریز آغاز و تا شهرک خاوران ادامه خواهد داشت برای تکمیل آبرسانی کلانشهر تبریز احداث می‌شود.
کد خبر: ۴۶۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳ 26 July 2017
به گزارش تابناک تبریز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی، محمدصادق پورمهدی در بازدید از  طرح احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب و طرح رینگ آبرسانی کلانشهر تبریز اظهار داشت: یکی از اهداف مهم اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر تبریز استفاده از پساب تولیدی به عنوان تامین کننده بخشی از آب مورد نیاز احیای دریاچه ارومیه بوده که بالغ بر 75 میلیون متر مکعب در سال پساب تصفیه شده اش به دریاچه ارومیه انتقال می یابد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: مدول اول تصفیه‌خانه تبریز برای تحت پوشش قرار دادن 600 هزار نفر طراحی شده بود و مدول دوم در حال حاضر برای پوشش دادن جمعیت حدود یک میلیون نفر کلانشهر تبریز طراحی شده است.

پورمهدی در بازدید از طرح رینگ آبرسانی کلانشهر تبریز گفت: طول این طرح که حدود 25 کیلومتر بوده و از شهرک اندیشه تبریز شروع و تا شهرک خاوران ادامه خواهد داشت برای تکمیل آبرسانی کلانشهر تبریز احداث می‌شود.

وی افزود: به دلیل عدم وجود رینگ شبکه شهری آبرسانی که بتواند کلانشهر تبریز را در مواقع لزوم خدمات رسانی کند و به صورت یکنواخت کل شهر تبریز را تحت پوشش آبرسانی قرار دهد، این طرح اجرا می‌شود.

معاون عمرانی استانداری ادامه داد: با اجرای این طرح که با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی در حال اجرا است بخش عمده‌ای از قطعی و یا عدم قطعی بخش‌های مختلف شهر مرتفع خواهد شد.

وی افزود: همچنین عین این طرح در قسمت غرب کلانشهر تبریز به طول 10 کیلومتر تا شهرک شهید صیاد شیرازی ادامه خواهد یافت که به دنبال مجوزهای لازم برای اجرای طرح هستیم که به محض اخذ این مجوزها همان پیمانکار این طرح را نیز اجرا خواهد کرد.

پورمهدی افزود: خوشبختانه این پروژه مشکل منابع مالی نداشته و منابع مالی آن تامین شده است.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی افزود: با تکمیل رینگ آبرسانی کلانشهر تبریز و احداث چند مخزن چند صد هزار مترمکعبی هم امکان ذخیره‌سازی آب برای مواقع لازم بیشتر خواهد شد و هم می توانیم توزیع متناسب آبرسانی کل شهر تبریز را در ساعات مختلف شبانه‌روزی داشته باشیم و خدمات رسانی کنیم.

علیرضا ایمانلو مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز گفت: جمع آوری و تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب، ارتقاء سطح بهداشت عمومی و محیطی منطقه و سطح زندگی مردم ، جلوگیری از آلودگی آبهای سطحی و محیط زیست از محل فاضلاب‌های شهری، استفاده از کود آلی استاندارد تولید شده در کشاورزی منطقه و تامین ظرفیت تصفیه و انتقال بخش عمده فاضلاب جمع‌آوری شده سطح شهر تبریز از دیگر اهداف ایجاد مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز است.

مدیرعامل شرکت در ادامه به فرآیند تصفیه طرح تصفیه خانه فاضلاب تبریز اشاره کرد و افزود : فرآیند تصفیه فاضلاب مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز از نوع STEP FEED بوده که این فرایند از نوع فرایندهای حذف مواد آلی با قابلیت حذف ازت و فسفر بوده و با توجه به مرحله ای بودن سیستم توزیع فاضلاب در واحد بیولوژیکی ، یکی از پیشرفته ترین و کارآمدترین فرایندهای بروز تصفیه فاضلاب شهری است.

وی ادامه داد: جمعیت تحت پوشش این طرح 960 هزار نفر و ظرفیت تصفیه خانه نیز 207 هزار متر مکعب در شبانه روز خواهد بود.

ایمانلو به هزینه ها و محل اعتبارات طرح اشاره کرد و افزود : هزینه اجرای طرح 2 هزار میلیارد ریال و از محل اعتبارات تخصیص یافته برای احیای دریاچه ارومیه، درآمدهای عمومی و منابع داخلی شرکت بوده و امیدواریم در صورت تامین منابع مالی در سال‌های آتی در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد.

انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار