سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان آباده گفت: 6 واحد قصابی به دلیل عرضه گوشت غیر مجاز و عدم رعایت موازین بهداشتی با هماهنگی اداره اماکن در تیرماه 96 در این شهرستان پلمب و متصدی یکی از این واحدها به تحمل 6 ماه حبس نیز محکوم شد.
کد خبر: ۴۶۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹ 26 July 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:علیرضا فرخی گفت: این واحدهای متخلف در پی بازدید های مستمر بازرسان بهداشتی واحد نظارت این اداره از اماکن عرضه مواد پروتئینی و پس از صدور اخطاریه های لازم مبنی بر رعایت موارد بهداشتی و عرضه گوشت ممهور به مُهر دامپزشکی، با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی و نیروی انتظامی با حکم قانونی پلمپ شدند.
وی بیان کرد: متصدی یکی از این واحدهای صنفی قصابی نیز به دلیل تخلفات بهداشتی، کشتار غیر مجاز دام، حمل و عرضه غیر بهداشتی گوشت، به مرجع قضایی معرفی شد و با پیگیری های حقوقی که در این زمینه صورت گرفت، دادگاه به استناد قانون مجازات اسلامی مبنی بر تهدید علیه بهداشت عمومی، وی را به تحمل 6 ماه حبس محکوم کرد.
فرخی، با اشاره به طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی در شهرستان آباده از تیرماه 96، اظهار داشت: این طرح با هدف حفظ سلامت مصرف کنندگان و تامین بهداشت عمومی در این شهرستان آغاز شده است.
وی افزود: با توجه به شروع فصل گرما و احتمال بروز و شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام به ویژه بیماری تب کریمه کنگو، این طرح با نظارت بر مراکز عرضه به خصوص قصابی های شهرستان با هدف جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام و خارج از کشتارگاه در حال انجام است.
او ادامه داد: بازرسان و کارشناسان این اداره با جدیت تمام این موارد را پیگیری می کنند و با متخلفان و تهدید کنندگان بهداشت جامعه برخورد قانونی می‌شود.
سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان آباده، از شهروندان خواست گوشت مورد نیاز خود را فقط از مراکز عرضه مجاز تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند و در زمان خرید به مُهر بهداشتی درج شده روی لاشه، دقت کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره های 44354195 و 44354197 اطلاع دهند.
شهرستان آباده در فاصله 274 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار