معاون دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد
معاون دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ۸۵ درصد از هزینه‌های ناباروری را بیمارستان پوشش خواهد داد و مراجعه‌کنندگان تنها ۱۵ درصد باقی‌مانده را پرداخت می‌کنند که در صورت داشتن مشکل مالی آن مقدار نیز از اعتبارات و یارانه‌های بیمارستانی تأمین می‌شود.
کد خبر: ۴۶۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۴ 27 July 2017
به گزارش تابناک قم، محمدرضا مظفری در آئین افتتاح و بهره‌برداری از نخستین مرکز درمان ناباروری دولتی استان قم که در بیمارستان نکویی برگزار شد، با اشاره به سیاست‌های جدید ارتقای سطح باروری اظهار داشت: کلید ساخت این مرکز در سال 94 خورده شد که یکی از مطالبات  همیشگی و مهم مردم و مراجع تقلید نیز بود.

وی با اشاره به آمار نگران‌کننده ناباروری در کشور افزود: طبق سرشماری سال 95 میزان ناباروری در کشور 2.1 درصد بوده است که باسیاست‌های جدید ارتقای سطح باروری مقداری کاهش را نشان می‌دهد.

مظفری ادامه داد: آمار ناباروری در گروه سنی 20 تا 39 سال به 1.9 رسیده است و هرسال نیز88 هزار نفر به این آمار اضافه می‌شود که لزوم ایجاد چنین مراکزی از همین آمارهای رو به افزایش به‌خوبی مشخص می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به اعتبار2 میلیارد و 300 میلیونی اولیه برای  ساخت مرکز ناباروری قم تأکید کرد: در ادامه این مسیر300 میلیون تومان دانشگاه علوم پزشکی قم و 1 میلیارد تومان اعتبار دیگر توسط دولت برای تجهیز مرکز ناباروری قم اختصاص‌یافته است.

وی با اشاره به تسهیلات ویژه مرکز درمان ناباروری برای مراجعه‌کنندگان گفت: 85 درصد هزینه‌های ناباروری را بیمارستان تأمین خواهد کرد و مراجعه‌کنندگان تنها 15 درصد دیگر آن را پرداخت می‌کنند که در صورت داشتن  مشکل مالی آن مقدار نیز از اعتبارات و یارانه‌های بیمارستانی  تأمین می‌شود.

مظفری ادامه داد: از کل اعتبارات تخصیص‌یافته برای مرکز درمان ناباروری استان 1 میلیارد و 300 میلیون برای تهیه تجهیزات و 1 میلیارد تومان نیز صرف هزینه‌های درمان شده است.

وی با انتقاد از عقب‌افتادگی 10 ماهه مطالبات پزشکی در استان تأکید کرد: بیش از 10 است که مطالبات پزشکی در زمینهٔ کارانه‌های پزشکی پرداخت‌نشده است اما به این وجود هیچ‌کدام از خدماتی که باید ارائه شود تعطیل نشده است و تمامی پزشکان استان به سوگندنامه پزشکی خود پایبند هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم خاطرنشان کرد: در مرکز درمان ناباروری قم تمامی لوازم موردنیاز بیماران وجود دارد و این اطمینان را می‌توان داد که این مرکز هیچ مراجعه‌کننده‌ای را برای تهیه وسایل موردنیاز به بیرون از مرکز معرفی نخواهد کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار