محمد باقر قالیباف شهردار تهران در جدیدترین پست اینستاگرامی خود به اعمال تحریم های جدید علیه ایران واکنش نشان داد.
کد خبر: ۴۶۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 27 July 2017
به گزارش تابناک : صبح امروز بود که خبری مبنی بر اینکه آمریکا تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع کرد روی خروجی تلکس خبری خبرگزاری ها قرار گرفت .مجلس نمایندگان آمریکا نسخه جدید طرح تحریم ایران را با ۴۱۹ رای موافق در برابر تنها ۳ رای مخالف تصویب کرد.

این طرح در حالی در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد که نسخه قبلی آن با عنوان «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» ماه گذشته با ۹۸ رای موافق در برابر تنها ۲ رای مخالف در مجلس سنا به تصویب رسیده بود اما از آنجاکه طبق قانون اساسی آمریکا، مبداء مصوباتی مانند لوایح تحریمی که می‌توانند منشا درآمدی برای دولت باشند باید مجلس نمایندگان باشد نه مجلس سنا، نسخه جدیدی از آن از سوی این مجلس مطرح شد با این تفاوت که اینبار علاوه بر تحریمهای روسیه، تحریمهای مربوط به کره شمالی نیز به عنوان متمم به آن اضافه شد.

این لایحه اکنون برای تبدیل شدن به قانون باید مجددا به تصویب سنا برسد و رئیس جمهور آمریکا نیز در نهایت آن را امضا کند. در همین ارتباط محمد باقر قالیباف شهردار تهران در جدیدترین پست اینستاگرامی خود به اعمال تحریم های جدید علیه ایران واکنش نشان داد و نوشت:

امروز (سه شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶) با تصویب تحریم سپاه پاسداران در کنگره آمریکا، شاهد تداوم سیاست شکست خورده تحریم، و تسری قوانین داخلی آمریکا به سطح نظام بین‌الملل هستیم. این تصمیم، آغاز دور تازه‌ای از تقابل واشنگتن با مردم ایران، مقابله با افزایش قدرت منطقه‌ای ایران و مانع‌تراشی در برابر اجرای برجام است. در چنین شرایط حساسی، که در ماه‌های آتی، حساس‌تر نیز خواهد شد، دو مطلب باید بیش از گذشته مورد توجه همه باشد؛ انسجام و وحدت گروه‌های سیاسی و مردم در داخل کشور و تلاش دولت و حمایت همه گروه‌ها از آن، در جهت حل مشکلات معیشتی مردم با اولویت مستضعفان و اقشار خاص.





منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار