سه پسر جوان که با تجهیزات رایانه‌ای اقدام به چاپ، انتشار نقوش و جزوه‌های تبلیغی فرقه‌های انحرافی می‌کردند، در اقدامی اطلاعاتی، توسط پلیس در مشهد شناسایی شدند و به دام افتادند.
کد خبر: ۴۶۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ 27 July 2017
تابناک رضوی: تیم‌های گشتی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان خراسان رضوی، در اقدامی اطلاعاتی، به سرنخ‌هایی از چاپ و انتشار نقوش و جزوه‌های فرقه‌های انحرافی در مشهد دست یافتند.

با به دست آمدن این سرنخ‌ها، تحقیقات میدانی تیم‌های ویژۀ پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان رضوی برای شناسایی عامل یا عاملان این اقدام مجرمانه آغاز شد و طولی نکشید که مأموران، با ردزنی‌های گسترده، مخفیگاه متهم یا متهمان اصلی این پرونده را در محدودۀ بولوار پیروزی شناسایی کردند.

 شناسایی مخفیگاه شیطان

در تحقیقات منابع خبری پلیس، اطلاعاتی به دست آمد که نشان می‌داد مخفیگاه شناسایی‌شدۀ متهمان همان محلی است که این افراد در آن اقدام به چاپ و انتشار این نقوش و نیز توزیع جزوه‌های شیطانی خود می‌کنند. علاوه‌بر این، در ادامۀ بررسی‌ها مشخص شد که ساکنان این محل شیطانی، در کنار اقدامات مفسدانۀ خود، به تهیه و توزیع انواع مواد مخدر اقدام می‌کنند.

تیم بررسی‌کنندۀ این پرونده، پس از تکمیل تحقیقات خود، پس از هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوز ورود به منزل، وارد عمل شدند و، در اقدامی پوششی و غافل‌گیرانه، ضمن رعایت موازین شرعی، وارد این مکان مخوف شدند.

با ورود مأموران ویژۀ پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان رضوی در محل، مشاهده شد دکوراسیون داخلی آن نشانه‌هایی از فرقه‌های انحرافی دارد. علاوه‌بر این، در بازرسی مأموران، ۱۷۰جلد از کتاب‌های فرقه‌های انحرافی، ۲۰۰حلقه سی‌دی غیرمجاز و غیراخلاقی، و ۱۵۰۰استکیر چاپی با گرایش نمادهای شیطان‌پرستی که در همان مکان به چاپ رسیده بود به دست آمد.».

تیم بررسی‌کنندۀ پرونده، در ادامۀ جستجوهای خود در این مکان شیطانی، موفق شد تجهیزات رایانه‌ای، پنج دستگاه گوشی تلفن همراه، آلات و ادوات قمار و مقادیری مواد مخدر کشف کند.».

 دستگیری سه متهم

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با تشریح دیگر ابعاد این خبر گفت: «در این عملیات اطلاعاتی، سه پسر ۲۰، ۲۱ و ۲۴ساله، که در محل موردنظر حضور داشتند، دستگیر شدند و، برای ادامۀ تحقیقات پلیسی، با هماهنگی قضایی، در اختیار کارشناسان پلیس اطلاعات و امنیت خراسان رضوی قرار گرفتند.».

سردار بهمن امیری‌مقدم افزود: «تحقیقات به‌عمل‌آمده در زمینۀ این پرونده حاکی از آن است که متهمان از افراد بالادستی خود، که سرنخ‌هایی از آنان به دست آورده‌ایم، خط می‌گرفته‌اند و با هدف انحراف نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها فعالیت می‌کرده‌اند. البته این افراد از چند ماه پیش زیر ذره‌بین پلیس قرار داشتند.».

وی با توصیه به شهروندان تأکید کرد: «شهروندان، در صورت کسب اطلاعاتی در این زمینه، مراتب را بلافاصله با تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی (۱۱۰) یا از طریق پل ارتباطی شهروندان با پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان رضوی در شبکۀ اجتماعی تلگرام یا از طریق پیام کوتاه به شمارۀ تلفن ۰۹۹۰۶۱۱۰۱۸۳ اعلام کنند تا پیگیری سریع و لازم به عمل آید.».

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در پایان از خانواده‌ها خواست، در فضایی صمیمانه و با اعمال کنترل و نظارت‌های صحیح و دوستانه، به فرزندان خود دربارۀ رفتارهای مجرمانه و حساسیت انتخاب دوست و همنشین آگاهی‌های لازم را ارائه دهند تا در این زمینه پیشگیری آگاهانه‌ای از بروز مشکلات احتمالی به عمل آید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار