با حضور استاندار گلستان و مدیر عامل پست کشور؛
طرح سیماک «سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک ایران» که یکی از طرح های ملی اقتصاد مقاومتی است در گلستان به عنوان نهمین استان رونمایی شد.
کد خبر: ۴۶۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 27 July 2017
 طرح سیماک «سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک ایران» که یکی از طرح های ملی اقتصاد مقاومتی است در گلستان به عنوان نهمین استان رونمایی شد.

دکتر حسن صادقو ، استاندار گلستان عصر امروز در مراسم رونمایی از این طرح ملی، گفت: استانداری گلستان از ابتدای فعالیت خود در دولت تدبیر و امید توجه به استان مجازی را به عنوان شعار و اعتقاد مورد توجه قرار داد و ما اولین استان کشور بودیم که طرح کارورزی ICT را مطرح و به آن عمل کردیم. 

وی فرهنگ سازی در مسیر اشاعه سامانه سیماک را بسیار پراهمیت دانست و افزود: جامعه باید نسبت به اقدامات صورت رفته احساس نیاز نماید و اگر این احساس در جامعه ایجاد شود، شاهد مساعدت همه جانبه خواهیم بود.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت تجمیع اطلاعات در حوزه املاک، تصریح کرد: ضرورت آمار به جهت پیش نیاز، پیش بینی و پیشگیری به اندازه ای است که باید در اولویت قرار گیرد، چرا که می تواند در بسیاری از مواقع نجات بخش باشد.

استاندار گلستان اجرای با قوت کار را پراهمیت قلمداد کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه این طرح در استان های دیگر کشور اجرایی شده می تواند از تجربه و تحلیل آنها جهت اجرای هرچه بهتر در گلستان استفاده کرد.

دکتر صادقلو با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی باید تقویم اجرایی داشته باشند، خاطر نشان کرد: باید داده های دستگاه های اجرایی پس از راستی آزمایی و بصورت کامل ارائه شوند و آموزش و تقویم اجرایی آن بصورت کامل از سوی دستگاه متولی(پست) تعیین شود.

همچنین در این مراسم دکتر حسین مهری معاون وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات اظهار کرد: این طرح تلاش دارد تردد در حوزه شهری و روستایی را کاهش دهد و همچنین از بروز تخلفات در حوزه صدور مجوز ها جلوگیری نماید و با مسائلی نظیر زمین خواری مقابله جدی نماید.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل پست جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما در گلستان به دنبال اجرای 5 طرح اصلی هستیم که اولین و مهمترین آن سیماک است و با اجرای این طرح ارتباط حضوری بین مراجعه کننده و کارمند حذف می شود و وحدت رویه در زمینه ملک ایجاد خواهد شد.

وی افزود: دومین طرح مورد توجه پروژه G-NAF یا هویت بخشی مکانی است که جزء طرح های ملی اقتصاد مقاومتی محسوب می شود و در آن ابتدا کدپستی به یک مکان داده می شود، سپس آدرس استاندارد به آن مکان می دهیم و پس از آن تخصصی طول و عرض جغرافیایی صورت می گیرید و تا کنون این طرح در 71 شهر کشور از جمله گرگان و گنبد در استان گلستان نیز اجرایی شده است.

وی یادآور شد : تجارت الکترونیک و پست لجستیک، ساماندهی ابلاغیه ها و پست مَن از دیگر طرح هایی است که امیدواریم با همکاری لازم در گلستان اجرایی نماییم.

لازم به ذکر است طرح سیماک«سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک ایران» در گلستان به عنوان نهمین استان کشور اجرایی خواهد شد و با اجرای آن پنجره واحدی در حوزه املاک ایجاد خواهد شد و صدور مجوز های ساختمانی در حوزه شهرداری ها و دهیاری ها و استعلامات میان دستگاهی از این طریق انجام می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار