معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: کتاب دایرة‌المعارف تاریخ استان اردبیل به منظور بهره‌مندی محققان و علاقمندان از تاریخ این استان به چاپ می‌رسد.
کد خبر: ۴۶۸۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 27 July 2017
به گزارش تابناک : ناصر نصیری ظهر امروز در مراسم اختتامیه نخستین همایش نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت(ع) و احیای هویت ایرانی در اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه استان اردبیل در تقویم ملی کشور با نظر شورای عالی فرهنگ عمومی به‌تصویب می‌رسد و ما به دنبال مطرح کردن ظرفیت‌های استان در این رابطه با اخذ ردیف بودجه ملی برای برگزاری برنامه‌های ویژه در این سالروز هستیم.

وی افزود: قطعا برگزاری این همایش نقش ویژه‌ای برای شناخت مکتب و راه و روش صفویه در تقویت راه و رسم اهل بیت(ع) و احیای هویت ایرانی دارد که امیدواریم مقالات و درس‌های ارائه شده در این همایش بزرگ سبب شناخت هر چه بیشتر نقش صفویه در ایران و جهان شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته کتاب دایرة‌المعارف تاریخ استان اردبیل به منظور بهره‌مندی محققان و علاقمندان از تاریخ غنی استان و نقش آن در مکتب تشیع به چاپ می‌رسد که این مورد خود یک حرکت ارزشمند در راستای شناختن فرهنگ و تمدن استان اردبیل است.

نصیری تصریح کرد: سلسله صفویه اقدامات بسیار شایان و ارزشمندی را در کشور انجام دادند و با تشکیل حکومت صفوی تشیع از استان اردبیل در این کشور به پا خاست و سبب شد که هویت ایرانی و فرهنگ غنی اسلام در ایران دوباره ایجاد شود.

وی بیان کرد: قطعا تلاش بر این خواهد بود که در سال‌های بعد همایش نقش صفویه در مکتب اهل بیت(ع) و احیای هیت ایرانی بسیار بهتر و غنی‌تر برگزار شود و مسئولان استان اردبیل نیز به این موضوع توجه ویژه‌ای خواهند داشت.




منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار