مدیر کل گمرک استان اصفهان اعلام کرد: صادرات این استان طی چهار ماه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 13 درصد و از لحاظ ارزش، 12 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۶۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ 27 July 2017
به گزارش تابناک : روابط عمومی گمرک اصفهان روز پنجشنبه به نقل از ' اسداله احمدی ونهری' ، افزود: طی این مدت، یک میلیون و 359 هزار تُن کالا به ارزش 471 میلیون و 475 هزار دلار از استان اصفهان به مقصد 85 کشور جهان صادر شده است. 
وی محصولات پتروشیمی به ارزش 139 میلیون دلار، آهن آلات و فولاد به ارزش 114 میلیون دلار و فرش به ارزش 44 میلیون دلار را به عنوان عمده ترین کالاهای صادراتی این استان طی چهار ماه نخست امسال اعلام کرد. 
مدیر کل گمرک استان اصفهان از عراق با 123 میلیون دلار و 26 درصد ، امارات عربی متحده با 79 میلیون دلار و 17 درصد، افغانستان با 77 میلیون دلار و 16 درصد، پاکستان با 40 میلیون دلار و 8 درصد و تایلند با 27 میلیون دلار و 6 درصد سهم از کل صادرات اصفهان به عنوان مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی این استان نام برد.
احمدی ونهری اظهار کرد: با توجه به اجرای اقتصاد مقاومتی و طرح های دولت الکترونیک، صادرات تولیدکنندگان استان اصفهان با حداقل تشریفات گمرکی انجام می شود.
وی همچنین از افزایش میزان کالاهای وارد شده به استان اصفهان طی چهار ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: کالاهای وارد شده به استان اصفهان طی این مدت از نظر وزن 29 درصد و از لحاظ ارزش 50 درصد افزایش یافته است.
وی میزان کالاهای وارد شده به گمرک اصفهان طی مدت یاد شده را 30 هزار و 671تُن کالا به ارزش 144 میلیون و 912 هزار دلار اعلام کرد. 
مدیر کل گمرک استان اصفهان مهمترین کالاهای وارداتی این استان را ماشین آلات مکانیکی با 29 درصد، ماشین آلات برقی با 17 درصد، اجزا و قطعات منصفل ماشین آلات 14درصد، کاغذ و مقوا با 3 درصد سهم از واردات به اصفهان عنوان کرد. 
وی گفت: عمده کالاهای وارد شده به گمرک اصفهان از کشورهای چین با 24 درصد، کره جنوبی با 18 درصد، آلمان با 10 درصد و ایتالیا با 9 درصد است.
براساس اعلام احمدی ونهری، درآمد گمرکات استان اصفهان نسبت به مدت شمابه شال قبل 80 درصد افزایش یافته است. 
وی گفت: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در چهار ماه ابتدای امسال تشریفات امور مسافری بیش از 181 هزار مسافر را انجام داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، چهار درصد افزایش داشته است. 
احمدی ونهری بیان کرد: واحد قضایی گمرک اصفهان، 409 فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا و به ارزش 171 میلیارد و 84 میلیون ریال در چهار ماه ابتدای سال رسیدگی نموده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 20 درصد و از لحاظ ارزش 56 درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرک اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: با اجرای قابلیت جدید سامانه جامع امور گمرکی شرکت های تولیدی استان اصفهان، همه تشریفات گمرکی درخواست کنندگان ارزیابی در محل برای رویه صادرات پس از اخذ شماره ارزیابی از سامانه پنجره تجارت فرامرزی انجام می شود و این افراد نیازی به مراجعه حضوری به گمرک ندارند. 
پروژه استقرار گمرک الکترونیک در اجرای سیاست دولت یازدهم با راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی از تیرماه سال 1393 در گمرک اصفهان شروع و اکنون بطور کامل در کلیه گمرک استان پیاده شده است.
مجموعه اقدام های انجام شده در این راستا، شامل دوراظهاری در تمامی رویه های گمرکی ، راه اندازی در خروج، راه اندازی قبض انبار الکترونیک، دریافت الکترونیک راهنامه (CMR) و مانیفست دریایی و انجام احراز هویت توسط سامانه است.
راه اندازی صندوق الکترونیک و اتصال به بانک (حذف فیش بانکی کاغذی)، صدور پروانه الکترونیک، حذف استپناد کاغذی، راه اندازی سامانه جامع بازبینی، پیاده سازی سامانه جامع قضایی و غیره از دیگر اقدام هایی است که با راه اندازی و استقرا گمرک الکترونیک صورت گرفته است. 
نتایج حاصل از سیستمی شدن عملیات گمرکی تسریع در روند عملیات، تسهیل عملیات گمرکی، افزایش دقت در عملیات گمرکی و کاهش زمان (از 26 روز به سه روز در واردات مسیر قرمز، یک روز در مسیر سبز و زرد و یک ساعت در رویه صادرات) و هزینه های صاحبان کالا است.
گمرکات استان اصفهان با پنج گمرک تابعه فعال، 11 انبار اختصاصی و 138 کارمند در کیلومتر پنج جاده اصفهان- شیراز قرار دارد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار