کد خبر: ۴۶۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹ 27 July 2017

شریف اسلامی رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین که بعد از ظهر پنجشنبهبا حضور نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، مسئولین و هنرمندان برگزار شد گفت: این مرکز در سال گذشته ۳۳۰ اثر در بخش های مختلف فرهنگی و هنری تولید کرد.

اسلامی تصریح کرد: حمایت از تولید آثار فاخر در سال ۹۶ در دستور کاری این دستگاه فرهنگی قرار دارد.

وی افزود: سیاست اصلی حوزه هنری حمایت از تولید بوده و رویکرد حوزه هنری این است که از برنامه های تزئینیو خنثی فاصله گرفته و در راستای تولید آثار برجسته و فاخر و در تراز انقلاباسلامی گام بردارد.

رئیس حوزه هنری استان گفت: به دنبال ایجاد یک چرخه مناسب فرهنگی با محوریت تولید و به این ساختاریم که تولید اثر، تبدیل به محصول شود و با توزیع و بکارگیری توسط مصرف کننده بازخورد و خروجی بالایی داشته باشد.

اسلامی با اشاره به تولید و انتشار کتاب توسط حوزه هنری عنوان کرد: نشر و تبیین ارزشهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با زبان هنر قسمتی از اصول مهم حوزه هنری است و در این راستا هم اکنون در حوزه ادبیات پایداری ۱۲ کتاب در مرحله گردآوری، تدوین، کارشناسی، اخذ مجوز و ... است.

اسلامی بیان داشت: در این راستا کتاب مقاومت خندقیان که به خاطرات رزمندگان استان در حماسه پد خندق می پردازد به عنوان یک اثر فاخر به زودی رونمایی می شود.

رئیس حوزه هنری استان با اشاره به مسئولیت هنرمندان در قبال جامعه از پیشگیری از آسیب های اجتماعی با زبان هنر به عنوان هدف گذاری دیگر این دستگاه نام برد وافزود: لازم است که هنرمندان در این راستا برای تحقق مقابله با آسیب های اجتماعی به نحو مطلوب تر به کمک مسئولین بیایند.

اسلامی با اشاره به میزان بودجه دستگاه های فرهنگی گفت: دستگاه های فرهنگی با بودجه پایین و حداقلی و با توجه بهخواسته های متنوع و حداکثری هنرمندان فعالیت می کنند که لازم است نمایندگان مجلس توجه بیشتری به این حوزه داشته باشند.

رئیس حوزه هنری استان به مشکلات زیرساختی فرهنگی در استان اشاره کرد و گفت: حوزه هنری استان با وجود حجم بالای کار و فعالیت ها در میان جامعه هدف فاقد ساختمان اداری است و این دستگاه در ساختمان استیجاری به فعالیت می پردازد.

دراین آیین از کتاب گنگ کابوس دیده که مجموعه آثار کاریکاتوراحسان گنجی است رونمایی شد و از این هنرمند نیز تجلیل به عمل آمد./مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار