برای بررسی علل رفتاری احمدی نژاد ، بقایی و مشایی که این روزها مانند سه تفنگ دار در حال موج سازی و فشار علیه ارکان نظام هستند شاید بتوان گزینه های متعددی را طرح نمود.
کد خبر: ۴۶۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 30 July 2017

برای بررسی علل رفتاری احمدی نژاد ، بقایی و مشایی  که این روزها مانند سه تفنگ دار در حال موج سازی و فشار علیه ارکان نظام هستند شاید بتوان گزینه های متعددی را طرح نمود.
 
مثلا برخی ها هنگامی  که رفتارهای احمدی نژاد وحمایت اش از دوستان سابق را به تحلیل می نشینند مرام و رفیق بازی اورا عامل چنین اقداماتی می دانند. آنها معتقدند احمدی نژاد فدایی رفیق است. البته این طیف بیشتر اصلاح طلبان هستند . چراکه با عنوان کردن چنین مسائلی سعی می کنند تا روحانی و دولت را تحت فشار روانی قرار دهند تا آنها هم نسبت به مووع حصر یا ممنوع التصویری خاتمی واکنش مناسب نشان دهند.
 
 
و از این قبیل تحلیل ها و تعلیل ها فراوان بود. اما مصاحبه اخیر دادستان دیوان محاسبات آب سردی بود بر روی همه این داستان سرایی ها.
 
 ((فياض شجاعي دادستان ديوان محاسبات در مصاحبه با اعتماد بیان داشته است :به تخلفات آقاي احمدي‌نژاد كه منجر به ضرر به بيت‌المال شده است [توسط دیوان محاسبات] رسيدگي شده، هفت حكم صادر شده است؛ ۵ پرونده نفتي و ۲ پرونده غيرنفتي بوده، همه هم قطعي و در حال اجرا هستند.
 
وی افزوده است:  البته از رقم ۴۸ هزار ميليارد تومان تخلفات دولت قبل در سال گذشته از قبل اجراي احكام رقم ۵ هزار و ۱۰۰ ميليارد تومان وصولي داشته‌ايم اما واقعيت اين است كه رقم تخلفات ۴۸ هزار ميليارد تومان هيچ‌وقت صفر نمي‌شود.
 
شخص "محمود احمدی‌نژاد" ۷.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان تخلّف کرده است. آقاي احمدي‌نژاد دستور مستقيم داده است. مثلا گردش كار گرفته‌اند و گفته‌اند فلان كار را نمي‌توانيم انجام دهيم اما ايشان نوشته: «بسمه تعالي اقدام شود!»... دفاع ايشان حضوري نبود. به صورت مكتوب دفاع كرد. شروع رسيدگي‌ها در زمان رياست‌جمهوري ايشان بود و همان زمان هم دفاعيات خودش را براي ما ارسال مي‌كرد. منتها آن زمان توضيحاتش را با اين لحن مي‌گفت كه خيلي به شما ارتباطي ندارد اما بعد از دوره رياست‌جمهوري‌اش به صورت جزيي و ريز موارد را توضيح مي‌داد.))
 
داستان همین است. احمدی نژاد همه این موج سازی ها و جنجال ها و تشنج ها را فقط و فقط به این خاطر انجام می دهد که می داند نوبت او فرا رسیده است. تا دیروز اگر نوبت بقایی و زنجانی و ز و .. امروز به احتمال بسیار فراوان نوبت خود اوست.
 
او ملاحظه کرد که نظام برای عدم ورود او به دایره رقابت های سیاسی که عدم محکومیت اداری و قضایی از پیش شرط های ان است ناصحانه وارد شد . اما در ادامه ماجرا قاطعان وی را رد صلاحیت کردند زمانی که دیدند او به نصیحت ها گوش چندانی نمی دهد .همچنانکه در دوران حضور بر سر قدرت چنان بود.
 
 
او را گوشمالی دادند اما ظاهرا فهمیده است که بی ادبی او نسبت به نظام در رد نصایح ، سبب شد تا روند اجرای تصمیمات  عادلانه در مورد تخلفات دوران ریاست جمهوری وی آغاز شود.
 
بقایی جعبه سیاه این تخلفات بود. او امروز زمین گیر شده است. همچنانکه در جلسات بررسی اتهامات متهمان ردیف دوم و سوم دادگاه بابک زنجانی هم زمزمه های نقش آفرینی خود احمدی نژاد و سه وزیر او در این پرونده جاری وساری شده است.
 
از همین روی است که او مانند دوران ریاست جمهوری بدنبال حل مسائل با جار و جنجال است. اما یک تفاوت عمده در این برهه های زمانی وجود دارد.
 
در آن زمان احمدی نژاد می توانست همه مسائل را با مساله برخورد با هاشمی تئوریزه کند اما با فوت هاشمی او دچار نوعی خلا شده است و به همین دلیل مستقیما علیه نظام جنجال می کند تا در پس پرده بحران های ساختگی پناه بگیرد. شاید آغاز دوران بحران در خود احمدی نژاد را نظاره می کنیم.
برچسب ها: احمدی نژاد
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
چرت و پرتی بیش نیست مطلب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار