با گذشت بیش از سه سال از افتتاح پل طبقاتی صدر تهران، این پرسش هنوز برای بسیاری از متخصصان شهری مطرح است که 1300 میلیارد تومان از پول مردم برای ساخت این پل به عنوان یکی گرانترین پروژه های شهری، با چه توجیه علمی هزینه شده است؟
کد خبر: ۴۷۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱ 02 August 2017
به گزارش تابناک : با گذشت بیش از سه سال از افتتاح پل طبقاتی صدر تهران، این پرسش هنوز برای بسیاری از متخصصان شهری مطرح است که 1300 میلیارد تومان از پول مردم برای ساخت این پل به عنوان یکی گرانترین پروژه های شهری، با چه توجیه علمی هزینه شده است؟ 

اما یکی از کارشناسان در خصوص این پل گفته بود که شهرداری مشغول مقاوم سازی پل صدر است، تصاویری از پل صدر نشان می‌دهد در اثر تغییرات مشخصات پل، کاری که در حال حاضر بر روی پل در حال انجام است. دکتر خاکساری به عنوان یکی از متخصصان و افراد صاحبنظر در حوزه حمل و نقل شهری معتقد است که پروژه طبقاتی پل صدر 5 تا 10 سال آینده به دلیل نداشتن توجیه علمی و ناکارآمدی در بهبود ترافیک منطقه، تخریب خواهد شد که تخریب این مجموعه هزینه بسیار گزافی را به شهروندان و مدیریت شهری تهران تحمیل می کند. از این رو خبرنگار تیتر شهر به سراغ یکی از اعضای شورای شهر رفت. رحمت الله حافظی در پاسخ به اینکه چه کارهای دیگری می توانستیم با اعتبار پل صدر انجام دهیم، گفت: اگر تاریخچه پل های طبقاتی دنیا را نگاه کنیم می بینیم که در حدود 50 یا 60 سال قبل پروژه های این شکلی شروع شد و حدود ده سال است که پل ها در حال تخریب هستند.

وی ادامه داد: برای پل هایی که در حال حاضر وجود دارد پیش بینی شده که تا سال های آینده جمع آوری خواهد شد. در مقطعی که دنیا پل های طبقاتی خود را جمع می کند، آقایون در این شرایط تصمیم می گیرند که پل طبقاتی احداث کنند.

حافظی افزود: جالب تر آنکه بدون مجوز شورای شهر این عملیات و این پروژه با عظمت شروع می شود. این پروژه مطالعه می شود، طراحی می شود، تجهیز کارگاهی انجام می شود و در حال بتن ریزی پایه های پل از شورای شهر مصوبه می گیرند.

عضو شورای شهر تهران در خصوص چرایی نحوه عملکرد شهرداری تهران خاطر نشان شد: این ها نمادی از خودکامگی و خودسری در مدیریت شهری ا و بی توجهی شورای شهر به وظایف نمایندگی است و متاسفانه هزینه زیادی به شهر تحمیل کردند.

وی بیان کرد: مثل آنچه در کشورهای دیگر رخ داده، پیش بینی می شود در سال های بعد هم این پل جمع آوری شود. اگر هزینه این پل که از هزار دویست میلیارد تومان تا هفت هزار میلیارد تومان به روایت متعددی که وجود دارد، صرف احداث خط مترو در امتداد همان اتوبان می شد ارزش افزوده بیشتری برای شهر تهران و شهروندانش داشت.

حافظی با اشاره به وظایف مهم شهرداری در حوزه مدیریت شهری، گفت: این هزینه باید صرف مترو می شد. ما همان سال اول اعلام کردیم که شهرداری دو کار بیشتر انجام ندهد یکی جمع آوری زباله های شهر به روش علمی و استاندارد نه با روش غیر استاندارد فعلی که مورد تائید هیچ نهادی نیست و با هیچ شاخصی نمی توان آن را رصد و تائید کرد و دیگری توسعه مترو.

وی در پایان اذعان کرد: ما همین دو مورد را تنها از شهرداری می خواستیم. اگر همه کارها را تعطیل می کردند و تنها به این دو موضوع پرداخته می شد قطعا برای مردم شهر بسیار با ارزش خواهد بود که متاسفانه حواشی دیگری اجازه این کار را نداد.






منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار