جنجال های زیادی در مورد پل صدر به راه افتاده است. با گذشت بیش از سه سال از افتتاح پل طبقاتی صدر تهران، این پرسش هنوز برای بسیاری از متخصصان شهری مطرح است که 1300 میلیارد تومان از پول مردم برای ساخت این پل با چه توجیه علمی هزینه شده است؟
کد خبر: ۴۷۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 03 August 2017
به گزارش تابناک :  جنجال های زیادی در مورد پل صدر به راه افتاده است.  با گذشت بیش از سه سال از افتتاح پل طبقاتی صدر تهران، این پرسش هنوز برای بسیاری از متخصصان شهری مطرح است که 1300 میلیارد تومان از پول مردم برای ساخت این پل به عنوان یکی گرانترین پروژه های شهری، با چه توجیه علمی هزینه شده است؟ در این راستا محمدمهدی تندگویان، عضو شورای شهر تهران این پروژه را «نمایشی» و «خطای بزرگ» مدیریت شهری نامگذاری کرده است. به نظر بسیاری از کارشناسان، حالا تهران با ساخت این پروژه نه تنها از دو خط مترو محروم شده، بلکه باید هزینه‌های نگهداری آن را هم تحمل کند و با دود هزاران خودروی که روزانه از این مسیر تردد می‌کنند کنار بیاید، هرچند مدیران شهری همچنان آن را یکی از افتخارات خود می‌دانند. بر این اساس خبرنگار تیتر شهر به سراغ یکی از حامیان قالیباف در شورای شهر رفت و انتقادات مختلف راجع به پل صدر را با او در میان گذاشت. 

اقبال شاکری. عضو و رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در این باره اظهار نظر کرد. وی در خصوص احتمال تخریب پل صدر در سال های آینده گفت: کسی که مطالعه فنی و سازه ای داشته باشد در  مورد تخریب پل صدر اینگونه اظهار نظر نمی کند. 

شاکری افزود: اما پل صدر و پل های دیگر جز سازه های بلند مدت حساب می شوند که عمر مفیدشان حدود 50 تا 60 سال است و اصولا برای این عمر مفید طراحی می شوند و برای ضرایب زلزله مطابق آیین نامه 2800 مناسب است.

 رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران ادامه داد: بنابراین از لحاظ پایداری برای این عمر و اتفاقات طراحی شده است ؛ ده سال عنوان شده کجا و شصت سال کجا! 

شاکری افزود: دوما اگر مسائل غیر سازه ای همانند مطالعات خاک، آب و... را بخواهیم بررسی کنیم می گوئیم که برای طراحی 50-60 ساله این پل، مشاور پول سنگینی می گیرد و مگر می شود این مطالعات انجام نشود و بعد از آن پل صدر را طراحی کنند؟

عضو شورای شهر تهران در پایان خاطر نشان شد: بنظرم گوینده این جملات با فرآیند انجام پروژه ها و مطالعاتش، تصویب و طراحی اش آشنایی ندارد و برداشت عمومی کرده است. بهترین کار این است که از مشاور پل بپرسید و پاسخ بدهند.




منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار