عضو شورای اسلامی شهر کرج:
عضو شورای اسلامی شهر کرج با باین اینکه باید به برنامه های فرهنگی به چشم سرمایه گذاری نگاه کرد و انتظار بازدهی سریع را نداشت، گفت: مسئولان و متولیان فرهنگ نباید به دنبال برنامه های زودبازده فرهنگی باشند زیرا این موضوع نیاز به تغییر نگرش در میان مدیران ارشد و مدیران میانی دارد.
کد خبر: ۴۷۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳ 06 August 2017

علی حاج کاظم در گفتگو با خبرنگار تابناک البرز اظهار داشت: شهروند آگاه به طور حتم شهروندی مسئولیت پذیر و مشارکت کننده است؛ زیرا به زوایای نقش و رفتار خود آشنایی کامل دارد و می داند هر قدمی را که در هر عرصه ای صحیح بردارد، چه تاثیر مثبتی بر فرآیند شهرنشینی دارد.

این عضو شورای شهر کرج ادامه داد: اگر مسئولان فرهنگی شهر بتوانند برنامه جامع آموزش شهروندی را از کودکان شروع کنند و مفاهیمی چون فرهنگ صحیح آپارتمان نشینی، تفکیک زباله از مبداء، استفاده بهینه از منابع آبی، ترافیک و تردد شهری و... را در آنان درونی سازی کنند به طور حتم علاوه بر داشتن نسلی منظم تر می توانیم امیدوار باشیم کودکان تاثیر فوق العاده مثبتی بر رفتار سایر اعضای خانواده خود داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اهمیت موضوع آموزش شهروندی و لزوم نگاه ویژه مسئولان شهری به این مقوله اظهار داشت: هر چقدر همشهریان به وظایف و حقوق شهروندی خود آگاهی داشته باشند به همان میزان آرامش در شهر بیشتر می شود.

وی یادآور شد: تاکنون برنامه های آموزش شهروندی مقطعی و جزیره ای انجام شده که بهتر است برای رسیدن به نتیجه مطلوب ابتدا نیازهای اصلی آموزش شهروندی شناسایی شده و سپس اولویت بندی شود و پس از آن از سوی کارشناسان امر برنامه آموزشی جذاب و کاربردی برای سه دوره زمانی کوتاه مدت، میان مدیت و بلند مدت تعریف شده و سپس به صورت مداوم اجرا شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر کرج یادآور شد: مردم نیاز به برنامه های متنوع، شاد، دارای محتوا، جذاب و خلاقانه دارند تا به مبحث آموزش شهروندی نگاه ویژه کنند و این وظیفه کارشناسان حوزه فرهنگی شهرداری است که به سمت چنین برنامه هایی حرکت کنند.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار