برخی افراد می‌توانند بدون جراحی یا استفاده از کمک‌های دارویی برای افزایش قد از راه‌کارهای طبیعی بهره ببرند. مسلماً توصیه‌هایی که در ادامه مطالعه خواهید نمود موجب افزایش چند سانتی‌متری تک‌تک افراد نخواهند گشت، اما می‌توانند به مرور زمان موجب ایجاد تغییراتی شوند.
کد خبر: ۴۷۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 07 August 2017
به گزارش تابناک : برخی افراد می‌توانند بدون جراحی یا استفاده از کمک‌های دارویی برای افزایش قد از راه‌کارهای طبیعی بهره ببرند. مسلماً توصیه‌هایی که در ادامه مطالعه خواهید نمود موجب افزایش چند سانتی‌متری تک‌تک افراد نخواهند گشت، اما می‌توانند به مرور زمان موجب ایجاد تغییراتی شوند. بنابراین در صورتی که در مورد ظاهر بدن خود حساس هستید می‌توانید این توصیه‌ها را مد نظر قرار دهید.

خواب مناسب شبانه یکی از اولین راه‌کارهای افزایش قد است. پیروی از این توصیه موجب افزایش هورمون رشد در بدن شده و به تبع آن به افزایش قد شما تا حداکثر ممکن کمک خواهد شد.
یکی از مواردی که معمولاً فراموش می‌شود کشیدن بدن است. از لحاظ منطقی، بدن در طی روز به سبب نیروی جاذبه مقدار بسیار کمی از قد خود را از دست ‌می‌دهد. بنابراین بهتر است صبح‌ها، زمانی که بدن در بلند‌ترین حالت خود قرار دارد، بلافاصله پس از بیدار شدن حرکات کششی انجام دهید.
همانطور که در پاراگراف اخیر اشاره شد، نیروی جاذبه در قد افراد تأثیرگذار است. بدین ترتیب، نحوه‌ی نشستن نیز می‌تواند قد ما را تحت تأثیر قرار دهد. اگر تمایل دارید قد خود را افزایش دهید، باید همواره کمر خود را صاف نگاه دارید. گرچه این مسئله هنگام راه رفتن و خوابیدن مستقیماً مصداق پیدا نمی‌کند، اما قرار گرفتن صحیح کمر در هنگام خواب به شما کمک می‌کند تا در طول روز کمر خود را صاف نگاه دارید. بنابراین از تشکی استفاده کنید که در این امر شما را یاری کند.
شاید اشاره به تأثیر نور خورشید در قد افراد موجب تعجب شما شود. برخی ممکن است ادعا کنند که انسان‌ها به مانند گیاهان فرآیند فتوسنتز ندارند، اما ویتامین D نور خورشید یک ماده مغذی ضروری برای رشد است. البته نباید این طور برداشت شود که مهاجرت به یک مکان آفتاب‌خیز موجب افزایش چند سانتی‌متری قد شما خواهد شد، اما نور خورشید می‌تواند در افزایش قد شما به مقدار کمی تأثیر داشته باشد. 
نکته‌ی بعدی که باید در مورد افزایش قد مورد توجه قرار گیرد تغذیه است. روند رشد بر استخوان‌ها تأثیر می‌گذارد و این این بدان معناست که باید تا جایی که رژیم غذایی شما اجازه می‌دهد کلسیم و روی مصرف کنید. به این ترتیب، استخوان‌های شما محکم‌تر شده و رشد بدن‌ تحریک خواهد شد.
متخصصان سال‌هاست که به ما توصیه می‌کنند روزانه باید حداقل دو لیتر آب بنوشیم. در حقیقت این مقدار آب دریافتی قد ما را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و دلیل آن نیز ساده است: کمبود آب بدن تأثیرات رژیم غذایی و ورزش را کاهش می‌دهد. به عنوان مثال، اگر آب بدن شما در حد ۴۰ درصد مورد نیاز باشد، ورزش و مواد خوراکی مصرفی نیز فقط تا ۴۰ درصد سودمند خواهند بود.





منبع : الودکتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار