به گفته رییس سازمان حج و زیارت، از ۸۶ هزار و پانصد زائر که امسال به خانه خدا می روند، بیش از ۸۵ هزار نفر اولین بار است که حج تمتع بجا خواهند آورد.
کد خبر: ۴۷۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 09 August 2017
به گزارش تابناک : حمید محمدی با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی زایران در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۴ گفت با این وجود ارایه خدمات به نحو مطلوب و قابل قبولی در حال انجام است.

رییس سازمان حج و زیارت از اعزام حدود ۱۸ هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی تا روز سه شنبه خبر داد و گفت:‌ بیش از نیمی از این زائران پس از اقامت شش روزه در مدینه منوره، به مکه مکرمه عزیمت کرده اند.‌ حمید محمدی به آرامش موجود در کاروانها و زائران تاکنون در مدینه اشاره کرد و ضمن تاکید بر ضرورت حفظ عزت، احترام، امنیت و کرامت زائران ایرانی گفت بحمدالله تاکنون‌ مشکل خاصی نداشته ایم و فرایند عملیات حج روال طبیعی دارد.

رییس سازمان حج و زیارت به فعالیت های انجام شده در حوزه اسکان زائران اشاره کرد و گفت:‌ در حال حاضر زائران ایرانی در ۲۳ هتل در شهر مدینه و در نزدیکی مسجدالنبی اسکان داده شده اند و مشکلی در حوزه های اسکان، حمل و نقل و تغذیه گزارش نشده است.

حمید محمدی همچنین به گرمای هوای این روزهای مدینه و مکه اشاره کرد و گفت همه زائران کشورمان، در سلامت هستند.

وی با بیان اینکه در ایام تشریق و در سرزمین منا و عرفات، دمای هوا ممکن است به ۵۰ تا ۵۵ درجه هم برسد از اجاره چادرهای با ارتفاع بلند و مجهز به کولرهای گازی در سرزمین عرفات سخن گفت.

رییس سازمان حج همچنین در جمع  دست اندرکاران و خبرنگاران رسانه ملی که برای پوشش مراسم امسال حج به مدینه آمده اند ضمن تشریح وضعیت مراسم امسال حج تمتع، به تلاقی روز عید قربان و روز جمعه بعنوان دو روز عید مسلمانان اشاره کرد و گفت امسال با توجه به اینکه حج اکبر است، پانصد هزار زائر به مجموع حج‌گزاران اضافه شده است که تنگناها و سختی کار را بیشتر می کند.

آقای محمدی به برنامه های توسعه و تخریب بخشی از هتل های مرکزی شهر مدینه اشاره کرد و افزود به گفته مقامات سعودی،  ۲۸۰ هزار تخت در منطقه مرکزی مدینه برای اسکان زائران نیاز است که امسال این رقم ۱۱۰ هزار تخت است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار