چندی پیش، محمد مهدی تندگویان، عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر از احتمال ریزش و یا کج شدن برج میلاد در پی عدم ایمنی گود مجاور خبر داد؛ در این خصوص خبرنگار تیتر شهر به سراغ احمد دنیا مالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران رفت و ماجرا را از او جویا شد.
کد خبر: ۴۷۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 09 August 2017
به گزارش تابناک : وی در این خصوص گفت: بحث آقای تندگویان در مورد اینکه فاز دوم راکد مانده است و این اتفاق برای برج میلاد خطرناک بوده، درست می باشد. 

دنیا مالی افزود: خیلی تلاش کردیم اما مشکلاتی سر موضوع طراحی پیش آمد و با توجه به طرحی که ارائه شد اگر به صورت مجرد وجود داشت و کنار برج میلاد نبود؛ شاید واجد یکسری ارزش های طراحی بود اما اکنون شاهد مسائل دیگری نیز هستیم.

وی ادامه داد: فاز دوم این برج توسط معمار بنامی طراحی شد اما چون به صورت ترکیبی کنار برج میلاد مستقر است؛ حرف شورا درست بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بحث های پیش آمده برای فاز دوم میلاد و گود برداری های انجام شده، افزود: قرار بود بنیاد تعاون ناجا کارهایی را انجام دهد اما بیشترین نگرانی ما در دو بخش بود؛ یکی گودی که آنجا برداشته شده و مرتب یادآوری کردیم و آن گود خطرناکی است.

دنیا مالی ادامه داد: دیگر ادامه فاز دو که ما تصویب کردیم و باید توسط سرمایه گذار انجام شود. اما اینکه سازه برج میلاد مشکل داشته باشد اینگونه نیست. زیرا سازه برج میلاد ویژگی های خاصی دارد و طراحی خاصی دارد و نگرانی در مورد برج میلاد وجود ندارد. 

وی خاطر نشان شد: دوستان سازمان سرمایه گذاری بنا بود آن را با سرمایه گذار نهائی کنند که بخش پارکینگ های طبقاتی که همسطح می آید، اجرا کنند . 

دنیا مالی گفت: اگر این پارکینگ تا هم سطح ساخته شود ما نگران مخاطرات گود نخواهیم بود اما فراموش نشود که نمی توان نیلینگ را به طور طولانی مدت گذاشت. 

این عضو شورای شهر چهارم بیان کرد: پیشنهاد ما این است تا زمانیکه این طرح جدید نهائی شود و تصویب شود پارکینگ گود باید تا همسطح بیاید و از همسطح بالاتر نرود

وی در پایان گفت: این کار سبب می شود نگرانی هایی که در مورد گود داریم رفع و هم آن بخشی از ظرفیت هایی که نیاز به پارکینگ دارد مرتفع می شود. در هر صورت این بحث در جریان است و مشکلاتی از لحاظ قراردادی وجود دارد و بنظرم تاخیر بسیاری در این قضیه شده است؛ اما به دلیل اینکه مجری برج میلاد بوده ام، نگران آن هستم.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار