معاون قرآن و عترت اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با بیان اینکه ۱۰۹ موسسه قرآنی در البرز مجوز فعالیت دارند، گفت: تعدادی از این موسسات چند منظوره هستند و برخی دیگر تخصصی در حوزه حفظ فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۴۷۵۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 09 August 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام محمود دهقان‌دار، معاون قرآن و عترت اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اظهارکرد: درحال حاضر ۱۰۹ موسسه قرآنی در استان مجوز فعالیت دارند.
وی با اشاره به پراکندگی این موسسات ادامه داد: بدیهی است بیشتر این موسسات در مرکز استان متمرکز هستند و ۱۱ موسسه درنظرآباد، ۶ موسسه در محمدشهر و ماهدشت، ۱۵ موسسه در فردیس فعال هستند.
این مسئول بیان کرد: فعالیت این موسسه‌ها در سه حوزه کودک و نوجوان، مشاوره و حوزه عمومی یعنی روخوانی وروانخوانی خلاصه می‌شود.
دهقاندار توضیح داد: البته بعضی موسسات چند منظوره هستند و برخی دیگر تخصصی در حوزه حفظ فعالیت می‌کنند.
معاون قرآن و عترت اداره‌‌کل ارشاد البرز ابرازکرد:‌ از دل این موسسات افرادی پرورش می‌یابند که به صورت مربیان قرآن در مساجد، مراکز فرهنگی، حلقه صالحین پایگاه‌های بسیج و یا به صورت معلم و مربی پرورشی و قرآنی در اداره‌ها فعالیت می‌کنند.
وی در ادامه به برگزاری آزمون سراسری قرآن دراستان اشاره ‌کرد و افزود: این آزمون در ۶ بخش در آذر یا دی ماه برگزار خواهد شد.
این مسئول گفت: این آزمون برای افراد زیر ۱۲ سال به صورت شفاهی و برای سایرگروه‌های سنی به صورت ‌کتبی برگزار می‌شود.




منبع : ایکنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار