کد خبر: ۴۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹ 14 June 2015
عضو شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرد: 70 درصد از اتوبوس های شهری بخش خصوصی کرج از رده خارج و فرسوده شده اند.
مصطفی سعیدی سیرایی روز یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر کرج گفت: از عمراین اتوبوس ها بیش از 10 سال گذشته است و در واقع عمر کاری آنها به اتمام رسیده است .

وی، تعداد این اتوبوس ها را حدود 500 دستگاه ذکر کرد و افزود:معمولا اتوبوس هایی که 10 سال از فعالیت آنها می گذرد به لحاظ زیست محیطی و فنی دچار مشکلاتی می شوند که نه تنها صاحبان این اتوبوس ها حاضر به ادامه فعالیت نیستند، بلکه محیط زیست نیز اجازه ادامه فعالیت را به آنها نمی دهد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه دولت چند سال است که اتوبوس جدید به کلانشهر ها واگذار نکرده است، اظهارداشت: در سال های گذشته هر دستگاه اتوبوس با

180 میلیون ریال از سوی دولت به شهرداری واگذار می شد که اکنون به پنج میلیارد ریال رسیده است.

سیرایی یاد آور شد: بررسی این موضوع فوریت دارد واگر برای آن چاره اندیشی نشود اقشاری که از خودرو های عمومی برای مسافرت های درون و برون شهری استفاده می کنند دچار مشکل جدی خواهند شد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: قرار شد، 450 میلیارد ریال برای خرید 100 دستگاه اتوبوس در بودجه سال 94 شهر کرج دیده شود که ظرف سه ماه آینده این اتوبوس ها به ناوگان حمل و نقل شهری ملحق شود.

سیرایی اظهار داشت: تا یک سال آینده 500 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی باید جایگزین شود.

وی گفت: راه اندازی خط 2 قطار شهری کرج و احداث زیر گذر برای برون رفت از مشکل ترافیک ضروری است اما تامین اتوبوس در شرایط کنونی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سیرایی خاطر نشان کرد: سال گذشته 30 میلیارد ریال بودجه برای این موضوع اختصاص یافت و اتوبوس های که قبلا داشتیم بازسازی کردیم که برای هر اتوبوس 600 میلیون ریال

اختصاص یافت.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: این اعتبار از محل فروش زمین های 110 و زمین میدان شاه عباسی تامین می شود.

در جلسه علنی امروز یکشنبه مصوب شد از محل فروش بخشی از اراضی شهرداری ، اعتبار لازم برای خرید تجهیزات شهری و اجرای پروژه های عمرانی مانند برخی زیر گذر ها و تقاطع های غیر همسطح تامین شود.

غفور قاسم پور عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرج در این نشست گفت: تقاطع زیر گذر مهر ویلا که دردوره مدیریت شهردار قبلی آغاز شده ، تکمیل آن می تواند به روان سازی ترافیک دراین کلانشهر کمک کند.

وی افزود: شهروندان از طولانی شدن ساخت این تقاطع ناراضی هستند و در این خصوص چاره ای جز فروش زمین نداریم.

قاسم پورخاطر نشان کرد: اکنون در کلانشهر فروش زمین برای اجرای پروژه های عمرانی مرسوم شده وامروز برای تامین اعتبار به نقطه بحران رسیده ایم .

محمود دادگو رییس شورای اسلامی شهر در پاسخ به سووال مریم قهرمانی عضو شورا در خضوص میزان فروش اراضی شهری برای پروژه های عمرانی گفت: بافروش زمین موافق نیستم اما برای اجرای پروژه ها ناچار به اجرای آن هستیم.

سعید فیروزگاه رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج دراین نشست با انتقاد از عملکرد برخی از سازمانها گفت: در برخی از سازمانها با توجه به اینکه مدیران عامل آنها تغییر کرده هیچ تحولی صورت نگرفته است .

وی افزود:در سازمان فضای سبز پس ازتغییر مدیریت آن شاهد هیچ گونه تحرک و پویایی نیستیم و مدیر عامل سازمان فضای سبز درمسوولیت های قبلی هم کارنامه خوبی ارایه نداده است.

فیروزگاه گفت: شاید مدیرعامل سازمان فضای سبز هیچ علاقه ای به این کار ندارد.

وی همچنین از عملکرد سازمان زیباسازی شهرداری کرج انتقاد کرد که سخنان وی با

با واکنش مریم قهرمانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرج مواجه شد .

قهرمانی بیان داشت: مدیرعامل سازمان زیبا سازی کرج دارای تجارب و سوابق علمی در این زمینه است.

شورای اسلامی شهر کرج 21عضو دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار