برخی اصطلاح ها در اعتراض به عملکرد متولیان امر در حوزه سیاسی خلق می شود. یکی از این واژگان شورای شهرداری! است. بر این اساس با انسجام شورای پنجم در رای به آقای شهردار، این سوال پیش می آید که چه تضمینی برای جلوگیری از این مهم وجود دارد؟
کد خبر: ۴۷۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 13 August 2017
به گزارش تابناک : برخی اصطلاح ها در اعتراض به عملکرد متولیان امر در حوزه سیاسی خلق می شود. یکی از این واژگان شورای شهرداری! است. این اصطلاح اصولا هنگامی کاربرد داشت که شورای شهر از عملکرد اشتباه شهرداران دفاع می کردند و مهر تائید بر اقدامات و تخلفات نا به جا می زند. بر این اساس با شروع به کار شورای پنجم و وحدت اصلاح طلبان در انتخاب شهردار و رای قاطع آنان به شهردار آینده تهران این تصور در ذهن مخاطب ایجاد می شود که چه تضمینی برای عدم تکرار این واقعه وجود دارد. به همین منظور خبرنگار تیتر شهر در مصاحبه اختصاصی با حجت نظری، عضو منتخب شورای شهر تهران این مسئله را جویا شد. وی در این باره گفت: هنگامی  این ظرفیت وجود دارد که هر بیست و یک نفر پشت یک نفر بروند، فراموش نکنیم همین ظرفیت وجود خواهد داشت که هر بیست و یک نفر از پشت یک فرد خارج شوند.

نظری ادامه داد: وقتی چنین شرایطی به وجود می آید؛ شورا نمی تواند شورای شهرداری باشد. شهردار باید بداند که وقتی هر بیست و یک نفر با هم منسجم هستند در نصب یک نفر در عزل یک نفر هم می توانند منسجم شوند.

این عضو منتخب شورای پنجم در خصوص برخی حمایت های شورای گذشته از شهردار وقت افزود: به نظر من شورای قبل مشکلی با اینکه آقای قالیباف چطور عمل می کند، نداشت و در مجموع کسانی که به آقای قالیباف رای دادند مخالف عملکرد ایشان نبودند و ضرورتی نمی دیدند که شهردار را استیضاح کنند. 

نظری ادامه داد: اما اینکه ما در مورد آقای نجفی چه خواهیم کرد، شورا بنا دارد که حتما یک سوگند نامه ای را تدوین کند و شهردار حتما سوگند خواهد خورد. 

وی در خصوص مراحل آماده سازی این سوگند نامه گفت: پیشنویس این امر، آماده شده است.
نظری در مورد زمان آغاز به کار شورای پنجم بیان کرد: امیدواریم ما بفهمیم شورا چه زمانی شروع به کار خواهد کرد. نقلی آمده که شورا یک شهریور ماه کار خود را آغاز خواهد کرد ولی در همان جلسه ای که این زمان مطرح شد برخی اذعان کردند که شروع به کار 12 شهریور است و ما همچنان بلاتکلیف هستیم. 

وی در پایان گفت: وزارت کشور باید طی بیانیه ای اعلام  کند اما چون بحث سراسری است و برای کل شوراها مطرح است به نظر می رسد، وزارت کشور بزودی آن را مطرح خواهد کرد. 





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار