نماینده ولی فقیه استان البرز امروز به بخش چهارباغ آمد و بعد از ادای احترام به مقام شامخ شهدای این بخش در نشست شورای اداری این بخش شرکت کرد وپس از آن با ائمه جماعات و مردم بخش چهارباغ دیدار وگفتگو کرد.
کد خبر: ۴۷۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ 15 August 2017
به گزارش تابناک : در جریان این سفر نشست شورای اداری بخش چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ با حضور نماینده ولی فقیه استان البرز و امام جمعه کرج، فرماندار ساوجبلاغ در سالن اجتماعات بخشداری چهارباغ برگزار شد.
آیت الله محمدمهدی حسینی همدانی یکی از دغدغه های مهم بخش چهارباغ را مشکلات زندان قزلحصار در این منطقه بیان کرد و گفت : ائمه جماعات و جمعه از هجمه های فرهنگی که وجود زندان در منطقه چهارباغ ایجاد می کند ابراز نگرانی دارند.
وی گفت: در نشستهای مکرر با استانداران قبلی و فعلی ، رئیس مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران قضایی مکاتبه و صحبت کردم تا نسبت به انتقال این زندان از این منطقه اقدام کنند.
وی افزود: البته تمامی دستگاهها دنبال این کار هستند و تاکنون قسمتی از این زندان نیز انتقال داده شده است ونباید فراموش کرد حاشیه نشینی شهر نیز مشکل دیگر این بخش پس از زندان می باشد.
امام جمعه کرج در ادامه با تاکید برارائه خدمت صحیح و ماندگار به مردم، گفت: مدیران خدمت بی منت را سرلوحه کار خود به مردم قرار دهند چرا که وظیفه آنهاست تا دغدغه های مردم را بشنوند و به آن رسیدگی کنند.
نماینده ولی فقیه استان البرز و امام جمعه کرج در ادامه در جمع روحانیون و ائمه جماعات مساجد بخش چهارباغ نقش مبلغان دینی را در کاهش جرائم بسزا دانست.
حسینی همدانی با بیان اینکه علما وارث انبیا هستند، گفت : علما باید با حقیقت دین پیوند و ارتباط داشته باشند و همانگونه که انبیاء دو کار تعلیم کتاب و مبارزه با ظلم را دنبال می کردند سرلوحه کار خود قرار دهند چرا که امامی که در مسجدخود کار اصلی اش را درست انجام ندهد عدالت ندارد و نباید به او اقتدا کرد.
وی به ایجاد درآمد پایدار مساجد اشاره کرد و گفت : مساجد باید از درآمد مکفی برخوردار باشند تا بتوانند با آن کارهای فرهنگی و امورات خود را اداره کنند.
حسینی همدانی افزود : بسیاری از روی نا آگاهی سالیان زیادی است اموال مساجد را در تصرف خود گرفته اند که باید بررسی شود تا اگر چنین چیزی است به اموال مساجد برگردد تا هزینه ها را تامین نمایند.
وی گفت : در سال جاری ما توانستیم 5 مسجد را جانمایی و در همین اراضی که مورد تصرف افراد غیر قرار گرفته بود کار ساختش را در دستور کار قرار دهیم.
وی افزود: به ازای هر 1000 نفر به 300 متر مسجد نیاز داریم که این فضا به حد مطلوب در شهر ها و روستاهای البرز نرسیده است و مساجد ما بی سامان بوده و باید مسجد سازی احیا شود.
آیت الله حسینی همدانی گفت: ائمه جمعه به هیات امنا مساجد را مد نظر داشته باشند چرا که مساجد مرکز فرهنگی هر منطقه است و ارتباط و هماهنگی با روحانی و هیات امنا بسیار مهم و ضروری است.
حسینی همدانی مواردی همچون تک فرزندی برای خانواده ها را نسخه غربی بیان کرد و گفت: در بخشنامه ای آمده زنان بالای سن 30 سال نباید به فکر آوردن فرزند باشند که دچار اختلالات روانی می شوهد که این روند آسیب جدی به جمعیت شیعه خواهد بود.
فرماندار ساوجبلاغ در نشست شورای اداری به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات فرهنگی در بخش چهارباغ پرداخت و گفت: ایجاد درآمد پایدار، ساخت خانه عالم برای مساجد از اولویت های دولت تدبیر و امید در این شهرستان بوده است.
ابوالقاسم پالیزگیر بابیان اینکه اسکان بسیاری از خانواده زندانیان تبهکار در حاشیه شهر چهارباغ مشکلات بزرگی را برای منطقه پیش آورده، خواستار تسریع در جابجایی زندان قزلحصار شد.
وی از نماینده ولی فقیه در خصوص توجه وپیگیری امور در شهرستان قدردانی کرد.
در ادامه امام جمعه بخش چهارباغ به طرح برخی معزلات بخش چهارباغ پرداخت و از مسئولین خواست نسبت به شهرک ابریشم اهتمام ویژه داشته باشند چرا که این شهرک با 8 هزار بنا و 4 هزار جمعیت ساکن فعلی نیاز به تعیین تکلیف و نگاه ویژه دارد .
حجت الاسلام والمسلمین قادر محمدی افزود: متاسفانه این شهرک نه روستاست و نه شهر تا خدمات ویژه به آن ارائه گردد و بلاتکلیف مانده وما از مسئولین خواستاریم به این شهرک اهتمام بورزند.
حجت الاسلام محمدی گفت این اجحاف است که مسکن و شهر سازی شهرکی که هیچ زیر ساخت مناسب برای زندگی ساکنین ندارد به زور به شهرداری واگذار کند شهرداری چهارباغ توان ارائه خدمات به این مجموعه را ندارد .وی گفت : اداره راه و شهرسازی موظف است خدمات به این شهرک ارائه دهد و مشکلات رامرتفع نماید بعد آن را واگذار نماید نه اینکه با تمام مشکلات سعی بر واگذاری آن نماید .





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار