یک استاد اقتصاد دانشگاه عنوان کرد: رئیس جمهور در راستای تقویت تیم اقتصادی خود نهاوندیان را که اتفاق در س اقتصاد خوانده را در قالب معاونت اقتصادی به جمع افراد حاضر در تیم اقتصادی خود اضافه کرده است. حق شناس این انتخاب و احیای این معاونت را مثبت خواند و افزود: اگر از این منظر به این موضوع نگاه کنید انتخاب آقای دکتر نیلی به عنوان یک اقتصاددان برجسته ایران و دکتر نهاودنیان به عنوان نزدیکترنی فرد به اقای رئیس جمهور و هم به عنوان یک اقتصاددان می تواند منجر به تقویت دیدگاه اقتصادی حاکم بر دولت بشود.
کد خبر: ۴۸۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ 21 August 2017
به گزارش تابناک : رئیس جمهور در جدیدترین اقدام خود پس از دو دهه معاونت اقتصادی را احیا کرد. این اقدام حسن روحانی نه از آن جهت که بعد از 200 سال یک معاونت جدید به بدنه دولت اضافه شده ، بلکه به دلیل فردی که برای این پست انتخاب شده، مورد توجه قرار گرفته است. 

روحانی ، با انتصاب دکتر محمد نهاوندیان به عنوان معاونت اقتصادی خود، بار دیگر انتقادهایی را برانگیخته است. صاحب نظران معتقدند نهاوندیان در دوره مدیریتی خود در دولت یازدهم به عنوان رئیس دفتر و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت عملکرد دلچسبی نداشته است. در مقابل برخی معتقدند این دانش آموخته رشته اقتصاد از دانشگاه جرج واشنگتن آمریکا و رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران، در حوزه اقتصاد فرد مجربی است و می تواند حضور تاثیرگذاری در تیم اقتصادی دولت داشته باشد. البته در کنار محمد نهاوندیان ، یک چهره اقتصادی معروف نیز مشغول به فعالیت است. دکتر مسعود نیلی دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقتصادی و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی است که نقش پررنگی را در تدوین و تبیین سیاست های پولی و مالی دولت دوازدهم برعهده دارد. 

هدف از انتخاب نهاوندیان چیست؟ 

در راستا  دکتر هادی حق شناس، کارشناس اقتصادی  بر این باور است که رئیس جمهور با این انتخاب سعی دارد تیم اقتصادی دولت را تقویت کند. حق شناس با اعلام مطلب فوق در گفتگو با اکوتیتر گفت: آقای روحانی  در دولت یازدهم یک تیم کاری داشته و از قرار معلوم تمایل داشته این تیم را در دولت دوازدهم نیز حفظ کند. 

وی در خصوص افراد حاضر در این تیم گفت: این تیم متشکل از آقای دکتر نهاوندیان ، واعظی، نوبخت ، نیلی وشریعمتداری و... هستند و البته زمان همکاری این افراد با آقای روحانی مربوط به دوره دولت یازدهم نیست بلکه افراد مذکور در مرکز مطالعت استراتژیک هم همراه رئیس جمهور بوده اند.

 نهاوندیان؛ می تواند جان اقتصاد را نجات دهد؟ 

وی اضافه کرد: رئیس جمهور در راستای تقویت تیم اقتصادی خود نهاوندیان را که اتفاق در س اقتصاد خوانده را در قالب معاونت اقتصادی به جمع افراد حاضر در تیم اقتصادی خود اضافه کرده است.  حق شناس این انتخاب  و احیای این معاونت را مثبت خواند و افزود: اگر از این منظر به این موضوع نگاه کنید انتخاب آقای دکتر نیلی به عنوان یک اقتصاددان برجسته ایران و دکتر نهاودنیان به عنوان نزدیکترنی فرد به اقای رئیس جمهور و هم به عنوان یک اقتصاددان می تواند منجر به تقویت دیدگاه اقتصادی حاکم بر دولت بشود. 

وی ادامه داد: اگر چه نباید این نکته را فراموش کرد که در نهایت این وزرای اقتصادی هستند که در مقابل مجلس پاسخگو هستند یعنی وزرایی که از مجلس رای اعتماد گرفته اند در خصوص سیاست های مالی و پولی ، بیمه ای ، مالیاتی و ... و هر نوع سیاستی که در حوزه اقتصاد باشد باید پاسخگو باشند. 

این کارشناس اقتصادی استفاده رئیس جمهور از یک ابزار قانونی برای تقویت بخش های مختلف اقتصاد کشور را قانع کننده ارزیابی کرد و افزود: اینکه دولت از ابزاری که قانون اساسی در اختیارش قرار داده تحت این عنوان که می تواند به هر تعدادی معاون و یا دستیار و مشاور داشته باشد ، استفاده کرده و اقدام به تقویت تیم اقتصادی دولت خود کرده ، مثبت و تاثیرگذار است. 





منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار