مدیرکل بحران استانداری البرز اقدامات مقابله با ریزگردها دراین استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۸۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷ 22 August 2017
به گزارش تابناک : مهدی مهرور در نشست کمیته مبارزه با پدیده گرد و غبار البرز، افزود: نهال کاری، خرید حقوق عرفی و یا تغییر معیشت تمام بهره برداران در محدوده بیابان وقرق مطلق منطقه، تامین علوفه دام در مراتع قشلاقی و جلوگیری از ورود دام به مرتع و عرصه های بیابان از جمله اقدامات انجام شده در مقابله با ریزگردها به شمارمی رود.
وی ادامه داد: انجام بذرپاشی هوایی با گونه ای مناسب در فصل و زمان مساعد، نهالکاری، انجام عملیات آبخیزداری، احداث نیروگاه خورشیدی در منطقه دشت اشتهارد، اخذ دستور قضائی در ضبط شترهای غیر مجاز و انتقال به کشتارگاه از دیگر اقدامات است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: برای تهیه طرح توسعه و تجهیز ایستگاه های پایش وضعیت جوی با استفاده از فناوری های نوین، سیستم های پیش آگاهی و کنترل کیفیت هوای منطقه به صورت مشترک ، ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان البرز در حال فعالیت است و اداره کل هواشناسی نیز اقدام به نصب مستورvpf در ایستگاه هواشناسی طالقان کرده است. 
مهرور افزود:همچنین شناسایی منشاهای داخلی و خروجی تولید گردو غباردر استان البرزاز سال ۹۴ توسط اداره محیط زیست ( مجری دانشگاه محیط زیست کرج) صورت گرفته و نتایج به مبادی ذیربط ارسال شده است.





منبع : البرزبان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار