رئیس مرکز برنامه ریری منابع انسانی آموزش و پرورش توضیحاتی درباره شیوه نامه جذب معلم ارائه کرد.
کد خبر: ۴۸۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 25 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، رئیس مرکز برنامه ریری منابع انسانی آموزش و پرورش در خصوص شیوه نامه مصاحبه داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی علاوه بر تشریح مراحل و روند مصاحبه، شرایط علاقه مندان ورود به شغل معلمی را تشریح کرده است. شرایط ورود افراد به شغل معلمی عبارت است از: برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انحام وظیفه معلمی با تایید پزشک معتمد واجد شرایط آموزش‌وپرورش با ملاک‌ها و معیارهای زیر:

توانایی گفتاری از جمله توانایی در رعایت مخارج تمام حروف و ادای کلمات و عبارات به طور کامل و نداشتن لکنت زبان به هر میزان.

قدرت بینایی و شنوایی مناسب به گونه‌ای که شنوایی داوطلب نباید بیش از 40 دسی بل باشد و داوطلب باید صدای نجوا را از فاصله 6 متری به خوبی بشنود.

قد و وزن مناسب، حداقل قد برای داوطلبان مرد 160 و برای داوطلبان زن 155 سانتی متر است و همچنین تناسب وزن با قد داوطلب مدنظر است.

نداشتن نقض عضو مشهود و تغییر شکل مادرزادی یا اکتسابی اندام‌ها و نداشتن کراهت منظر در اثر سوختگی،‌ سوانح یا عوامل دیگر در صورت یا قسمت‌های ظاهری و نمایان بدن همچنین استفاده از دست و پای مصنوعی نقص عضو تلقی می‌شود.

عدم ابتلا به بیماری‌های مزمن و صعب العلاج از قبیل دیابت، نارسایی کلیه، بیماری‌های قلبی.

احراز سلامت روانی براساس نظر روانشناس متعهد آموزش وپرورش.

در بخش پیوست این شیوه نامه, لیست بلند بالایی از بیماری های ممنوعه برای ورود به شغل معلمی اعلام شده است که به عنوان مثال نازایی در زنان یکی از بیماری های ممنوعه است و همین مسئله منجر به اعتراضاتی شده است و عده ای آن را لیست حقوق شهروندی دانستند در همین رابطه شهیندخت ملاوردی دستیار رئیس جمهور در امور شهروندی در توییتر خود قول پیگیری این موضوع را داد.

در همین رابطه اسفندیار چهاربند رئیس مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جذب معلمان با شرایط مختلف تا زمانی که به حرفه معلمی لطمه‌ای وارد نشود مانعی ندارد, اظهار کرد: ضوابطی که در شیوه نانه اعلام شده است پرونده پزشکی دانشجو معلمانی است که باید 4 سال تحصیل کنند و سوالات مطرح شده جنبه مراقبتی از آن‌ها را در مدت تحصیل دارد.

وی افزود: با آگاهی از وضعیت پزشکی دانشجو معلمان در صورت وجود مشکل امکان پشتیبانی و رسیدگی به وضعیت آن‌ها را فراهم می کند و نباید این موضوع را محدودیت تلقی کرد چرا که این روند برای حمایت‌های پزشکی و مراقبتی است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش گفت: برخی نتایج پزشکی در انجام وظیفه معلمی تاثیرگذار است و در این رابطه تا زمانی که حقوق دانش آموزان تضییع نشود امکان فعالیت وجود دارد.

چهاربند ادامه داد: هر حرفه‌ای ضوابط خاص خود را دارد و در مواردی که معلم از انجام وظایف بازبماند محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است و ملاک ما اجرای کامل وظایف معلمان است.

وی عنوان کرد: از نظرات مختلف در مورد نحوه پذیرش معلمان استقبال می‌کنیم و تا جایی که امکان چشم‌پوشی وجود داشته باشد و این مسئله به حرفه معلمی لطمه‌ای وارد نکند پیش می رویم.
ناهنجاری‌ها طیف متفاوتی دارد به عنوان مثال در عیوب انکساری چشم در مواردی مشکل با عینک حل می شود بنابراین محدودیتی برای فعالیت معلم ایجاد نمی شود و در مورد لهجه درجات مختلفی وجود دارد که تشخیص آن به عهده تیم بررسی کننده است و ضوابط در نظر گرفته تا کنون مانع از فعالیت معلمان نشده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار