واکنش رییس انجمن توسعه اقتصادی چین به بی‌کیفیتی کالاهای چینی:
کد خبر: ۴۸۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷ 05 March 2017

به گزارش روزنامه جهان صنعت: اگرچه چین همچنان یکی از شرکای اصلی ایران در تجارت خارجی محسوب می‌شود و همچنان بر تقویت گسترش روابط تجاری با ایران تاکید دارد اما پایین بودن کیفیت برخی از محصولات چینی ازجمله موانع توسعه تجارت با چین محسوب می‌شود. از همین رو ژائو خوان رییس انجمن توسعه اقتصادی چین و کشورهای آسیایی که به همراه یک هیات تجاری با نمایندگانی از بخش‌های مختلف نظیر تجارت خارجی، مواد شیمیایی، سرمایه‌گذاری، میراث فرهنگی، انرژی خورشیدی، تجهیزات خط لوله کارخانه، تجهیزات پزشکی، تجهیزات و سیلندر گاز به اتاق بازرگانی البرز آمده بود، در پاسخ به تقاضای اتاق البرز برای رفع موانع تجاری ازجمله بی‌کیفیت بودن برخی از کالاهای چینی گفت: تصور ایرانیان از کیفیت پایین کالاهای چینی، سوءتفاهم‌هایی است که ما به دنبال برطرف کردن آن هستیم. همچنین در بخش صادرات محصولات مختلف به‌ویژه مواد غذایی به ایران سعی کرده‌ایم سطح کیفی کالاها را ارتقا دهیم.

صادرات محصولات حلال به چین
در این نشست بیتا بیات، نایب رییس اتاق بازرگانی البرز از آمادگی این استان برای صادرات محصولات حلال به چین خبر داد.نایب رییس اتاق البرز گفت: این استان برای مشارکت و سرمایه‌گذاری با کشور چین در زمینه تولید انواع محصولات آمادگی دارد. امکان همکاری‌ها در زمینه توسعه محصولات غذایی حلال فراهم است.وی با اشاره به صدور محصولات حلال توسط تولید‌کنندگان ایرانی به بازارهای هدف افزود: آمادگی داریم در تجارت جهانی حلال تحت برندهای ملی و بین‌المللی در بازارهای مختلف حضور داشته باشیم.
نایب رییس اتاق البرز در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به صنعت قطعه‌سازی خودرو در البرز اظهار کرد: بالغ ‌بر یک‌ششم صنایع قطعه‌سازی خودرو در استان البرز مستقر است و علاقه‌مند به مشارکت و سرمایه‌گذاری با کشور چین در این زمینه هستیم.بیات گفت: ایران در زمینه صنعت نساجی و پوشاک دارای توانمندی‌ها و ظرفیت بالایی است. 196 واحد نساجی، پوشاک و چرم در استان البرز مستقر است. با توجه به تجهیزات و امکانات موجود در این زمینه از مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی به‌ویژه کشور چین استقبال می‌کنیم.نایب رییس اتاق بازرگانی با اشاره به روابط دیرینه دو کشور ایران و چین بر لزوم ارتقای سطح روابط اقتصادی و توسعه صادرات غیرنفتی تاکید کرد و گفت: در سال‌های اخیر چین جزو بازارهای هدف کالاهای ایران در زمینه‌های مختلف ازجمله فرش، پسته و مواد غذایی است.وی در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: ایران ازنظر تنوع گیاهی، به‌خصوص گیاهان دارویی جایگاه منحصربه‌فردی در جغرافیای گیاهی جهان دارد. بر‌اساس نظر گیاه‌شناسان و پژوهشگران علوم مرتبط منابع طبیعی، تعداد گونه‌های گیاهی ایران حدود هشت هزار گونه است. تحقیقات نشان داده است از این تعداد بیش از دو هزار و 500 گونه دارای خواص دارویی، پزشکی، عطری، ادویه‌ای، آرایشی و بهداشتی، رنگ‌دهنده و طعم‌دهنده هستند. همچنین علاقه‌مند به مشارکت و سرمایه‌گذاری در زمینه داروهای گیاهی با کشور چین هستیم.بیات تاکید کرد: فرودگاه پیام به‌عنوان منطقه ویژه اقتصادی آماده انعقاد قرارداد با خطوط هوایی چین برای انتقال کالاهای تجاری کارگو است. همچنین استقرار گمرک فرودگاه پیام نه‌تنها برای استان البرز بلکه برای صادرات و واردات با سایر کشورها می‌تواند به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای رونق اقتصادی مطرح شود.وی همچنین گفت: مشکلات بانکی، صدور ویزا برای تجار ایرانی و همچنین پایین بودن کیفیت برخی از محصولات چینی از جمله موانع توسعه تجارت با این کشور است اما امیدواریم به‌منظور رسیدن به سطح مبادلات مطلوب فی‌مابین دولت ایران و چین این موانع مورد بررسی همه‌جانبه قرار گیرد.
رایزنی برای حل مشکل ویزای تجار ایرانی
رییس انجمن توسعه اقتصادی چین و کشورهای آسیایی در ادامه اظهار کرد: ما در حال مذاکره و رایزنی با سفارت جمهوری خلق چین جهت رفع مشکل ویزای تجار ایرانی در راستای تسهیل روابط تجاری هستیم.ژائو خوان با اشاره به مشکلات بانکی در توسعه روابط اقتصادی دو کشور خاطرنشان کرد: ما این مشکلات را به گوش مسوولان مربوطه کشور چین می‌رسانیم و تلاش ویژه برای رفع آن خواهیم کرد.رییس انجمن توسعه اقتصادی چین و کشورهای آسیایی تاکید کرد: انجمن توسعه اقتصادی چین و کشورهای آسیایی تمام تلاش خود را برای رفع موانع در تعاملات تجاری بین دو کشور انجام می‌دهد و نمی‌گذاریم خدشه‌ای به همکاری‌های دوستانه که سالیان سال شکل ‌گرفته، وارد شود.وی گفت: چین در آینده، هیات‌های بیشتری را برای اعزام به ایران ساماندهی می‌کند و از فعالان اقتصادی البرز نیز برای حضور در چین دعوت به عمل آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار