قائم مقام شهردار کرج:
قائم مقام شهردار کرج بر تولید و عرضه دانش نوسازی به منظور احیای بهینه و کارآمد بافت های فرسوده تاکید کرد و گفت: بهره گیری از دانش نوسازی در بازسازی بافت های فرسوده نقش بسزایی در ارتقاء بصری و ایجاد شهری پایدار دارد.
کد خبر: ۴۸۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶ 29 August 2017

مصطفی رضاحسینی در گفتگو با خبرنگار تابناک البرز افزود: احیای بافتهای فرسوده از الزامات مدیریت شهری است و تحقق آن امری ضروری محسوب میشود.

این مسئول با تاکید بر اهمیت زندگی شهروندان اظهارداشت: فعالیت های عمرانی، نوسازی و بهسازی در شهر باید با هدف ایجاد یکپارچگی و ارتقا پایدار و منطقی شهر انجام گیرد.

قائم مقام شهردار کرج، بافت های فرسوده و سكونتگاه‌ هاي غير رسمي را از جمله عواملی دانست که پايداري شهر و زندگی شهروندی را به خطر مي‌اندازند.

وی با اشاره به چالش های فراروی شهری به واسطه وجود بافت های فرسوده افزود: وجود بافت های ناپایدار که مبنا و اساس اصولی در ساخت و احداث آنها به کار نرفته است، مجموعه مدیریت شهری را در طولانی مدت دچار چالش و بحران می کند.

این مسئول، توسعه و گسترش ساختار کلانشهر کرج طی سالهای اخیر را یادآور شد و عنوان کرد: از جمله عوامل تاثیرگذار در افزایش بافت های فرسوده روند رو به رشد آمار جمعیت در این کلانشهر است.

وی، از بافت فرسوده به عنوان وصله اي نازيبا یاد کرد که باعث مخدوش شدن زيبايي چهره شهر نیز می شود ضمن آنکه زندگي در اين بافت ها به عنوان يک کانون خطر در موقع بروز حوداث تلقي مي شود.

رضاحسینی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه عدم رعایت استانداردهای کافی و لازم در این بافت ها موجب می شود ساکنان بافت های فرسوده در مواجه با بحران های طبیعی و بروز حوادث احتمالی چون زلزله و آتش سوزی بیشتر در آستانه خطر و آسیب دیدگی قرار گیرند بر رعایت استانداردها در این زمینه تاکید کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار