با توجه به آغاز شهریور ماه ، خوشبختانه جهت جلوگیری از تاخیر طولانی در تحویل خودرو، قرار شد که فعلا و تا قبل از راه اندازی خط تولید اصلی، با تسریع در مونتاژ قطعات به صورت CKD بر روی خط تولید پژو پارس، حداقل به بخشی از تعهدات به مشتریان پاسخ داده شود.
کد خبر: ۴۸۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷ 30 August 2017
به گزارش تابناک : گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌عنوان نخستین شرکتی است که موفق شد در صنعت خودروی کشور اولین قرارداد پسابرجامی را امضا کند، نخستین محصول پسابرجامی یعنی پژو ۲۰۰۸ را نیز رونمایی، پیش‌فروش و قیمت‌گذاری کرده است.

(عکس ها و فیلمی که در متن آمده ، مربوط به بازدید از سالن مونتاژ پژو 2008 می باشد که در حال حاضر در سالن تولید پژو پارس مونتاژ می شوند.)
با شروع شهریور مونتاژ پژو 2008 سرعت گرفت.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته ایران‌خودرو در نظر دارد که تولید پژو ۲۰۰۸ را شتاب دهد و در یک‌سال ۱۶هزار دستگاه از این محصول را روانه بازار نماید. همچنین با افزایش میزان تولید، قرار است که میزان داخلی‌سازی نیز بتدریج افزایش پیدا ‌کند.

ایران خودرو که در قرارداد خود با شرکت پژو فرانسه، برنامه مونتاژ و واردات پژوهای جدید در ایران را بر عهده دارد، به صورت قطعی مشخص کرد که قیمت پژو 2008 برای خریداران اولیه این خودرو 98 میلیون و 900 هزار تومان است که بنا به گفته مدیر عامل ایران خودرو، این قیمت براساس تغییرات نرخ ارز ممکن است متغیر شود و در صورت ثابت ماندن نرخ ارز با رقم 98 میلیون و 900 هزار تومان به فروش می رسد.

پژو 2008 فیس لیفت سال 2016 در فاز اول با تیراژ تولید حدودی سه هزار دستگاه به بازار عرضه می‌شود و ثبت نام آن از اوایل تیرماه 96 آغاز شد. همچنین تحویل این خودرو برای شهریور 96 تا مرداد 97 پیش بینی شده است. 

در گزارش قبلی اکوتیتر در یکم شهریور اشاره ای داشتیم به احتمال تاخیر در تحویل پژو 2008 های ثبت نامی و راه اندازی نشدن خط تولید اصلی این خودرو و  اینکه ایران خودرو تا هفته آخر مرداد ماه فقط تعداد حدود 50 عدد از این خودرو را بصورت CKD و آنهم در روی خط تولید خودرو پژو پارس مونتاژ کرده بودند.

با شروع شهریور مونتاژ پژو 2008 سرعت گرفت.

 با توجه به آغاز شهریور ماه که اولین ماه تحویل این خودرو می باشد، خوشبختانه جهت جلوگیری از تاخیر طولانی در تحویل خودرو، قرار شد که فعلا و تا قبل از راه اندازی خط تولید اصلی، با تسریع در مونتاژ قطعات به صورت CKD بر روی خط تولید پژو پارس، حداقل به بخشی از تعهدات به مشتریان پاسخ داده شود. 

در بازدیدی که از سالن مونتاژ خودرو داشتیم متوجه شدیم که با تسریع در روند مونتاژ قطعات، در حال حاضر میزان تولید این خودرو به حدود 50 دستگاه در روز رسیده است که با در نظر گرفتن تعداد روزهای کاری و به شرط موجود بودن کلیه قطعات به حدود 1000 دستگاه در ماه میرسد و با تداوم ادامه این روند، 16 ماه زمان جهت تولید  همه 16000 خودرو ثبت نامی صرف خواهد شد که 4 ماه بیشتر از برنامه تحویلی اعلامی است. البته با این وجود، هنوز در حال حاضر بطور دقیق برنامه ای برای زمان ارسال اولین سری دعوتنامه ها و تحویل خودرو به مشتری اعلام نشده است.

با شروع شهریور مونتاژ پژو 2008 سرعت گرفت.


برنامه اولیه تولید این خودرو بر مبنای داخلی سازی 20 درصدی بوده است که با کسب اطلاع از منابع آگاه هنوز هیچ قطعه ای از این خودرو به مرحله گرفتن مجوزهای مربوطه از شرکت پژو و داخلی سازی نرسیده اند.
 صرفنظر از بحث داخلی سازی، حتی در حال حاضر و جهت مونتاژ نیز خط تولید اختصاصی و سالن تولید این خودرو به مرحله بهره برداری نرسیده اند و فعلا بطور موقت این خودرو در سالن و خط تولید پژو پارس مونتاژ میگردد.

با شروع شهریور مونتاژ پژو 2008 سرعت گرفت.

در این مورد برنامه ایران خودرو کاملا مشخص نیست که آیا قرار است ادامه تولید، با داخلی سازی 20 درصدی انجام گیرد و یا کل خودروهای ثبت نامی بصورت CKD مونتاژ خواهند شد و همچنین اینکه چه زمانی خط تولید اصلی این خودرو به بهره برداری نهایی خواهد رسید.
البته از سوی دیگر مساله این بود که معطل ماندن تولید خودرو به تکمیل فرایندهای خط تولید و داخلی سازی، موجت تاخیر به مراتب طولانی تری می گردید که در حال حاضر ظاهرا ایران خودرو تصمیم دارد به جهت جلوگیری از تاخیر بیشتر و عمل به تعهدات خود، مونتاژ را بصورت فوق الذکر و تا قبل از نهایی شدن خط تولید اختصاصی نیز ادامه دهد.

همچنین مورد قابل ذکر دیگر اینکه طبق گفته منابع مطلع به دلیل ایراد فنی شرکت پژو از فرایند رنگ آمیزی و سالن رنگ خودرو، در حال حاضر خودروهای مونتاژی فقط با رنگ سفید تولید می شوند و این در حالی است که رنگ آمیزی این خودرو در یکی از پیشرفته ترین سالنهای رنگ ایران خودرو انچام می گیرد که با این حال، ظاهرا باز هم با استانداردهای مورد نظر شرکت پژو فاصله دارد.

در مجموع و با توجه به اینکه پژو 2008 مونتاژی ،یکی از خودروهای مطرح و به روز در بازار اروپا بوده و دارای استانداردهای بسیار بالایی نیز می باشد، تا حدی قابل پیش بینی بود که گرفتن مجوزهای مربوط به داخلی سازی براحتی امکان پذیر نباشد ولی امید است که شرکتهای داخلی بتوانند با طی فرایندهای لازم ،بزودی به استانداردهای مورد نظر تولید شرکت پژو در تولید بعضی از قطعات این خودرو دست یافته و بر اساس قرارداد و برنامه ریزی شرکت ایکاپ(شرکت جوینت ونچر ایران خودرو با پژو) بتدریج درصد داخلی سازی این خودرو را نیز افزایش دهند.

00:0000:48

spaceplay / pause

 

qunload | stop

 

ffullscreen

shift + slower / faster

volume

 

mmute

seek

 

 . seek to previous

12… 6 seek to 10%, 20% … 60%


لینک دانلود




منبع : اکوتیتر 
برچسب ها: ایران خودرو ، پژو 2008
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار