هاشمی از جمله طرفداران پروپاقرص توسعه خطوط مترو است و بارها در مصاحبه های مختلف عنوان کرده تنها راه فرار از گره کور ترافیک تهران ، استفاده از این وسیله حمل و نقل ایمن است.
کد خبر: ۴۸۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ 30 August 2017
به گزارش تابناک : نام محسن هاشمی با مترو گره خورده و دیگر کمتر کسی است که نداند او چه فعالیت های عمرانی های متعددی برای گسترش خطوط متروی پایتخت داشته است. هاشمی از جمله طرفداران پروپاقرص توسعه خطوط مترو است و بارها در مصاحبه های مختلف عنوان کرده تنها راه فرار از گره کور ترافیک تهران ، استفاده از این وسیله حمل و نقل ایمن است. در حالی که نسخه مترو درمانی او مورد تائید دغدغه مندان محیط زیست نیز است، اما فرزند ارشد مرحوم آیت الله هاشمی، در دولت دولت نهم و دهم به دلیل برخی اختلافات از روند مدیریت مترو کنار گذاشته شد. حذف هاشمی از مدیریت مترو خبر خوبی برای پایتخت نبود چرا که او با تجارب بالای خود این توان را داشت که تهران را در شرایط مناسب تری به لحاظ ارتقای سیستم حمل و نقل شهری قرار دهد.  حالا او پس سال ها درشرایطی می تواند در روند مدیریت تهران به عنوان ریئس شورای شهر تاثیرگذار باشد که پایتخت بحران های مختلفی را تجربه می کند. او در اولین اظهارات خود پس از قرار گرفتن در جایگاه ریاست شورای شهر تهران عنوان کرده تعداد خطوط مترو باید به 12 و تعداد ایستگاه ها به 275 برسد. 

یکی از سخت ترین حامیان مترو
هاشمی از جمله کسانی است که تنها راه حل خروج تهران از بحران ترافیک راتوسعه و افزایش خطوط مترو می داند. به اعتقاد هاشمی مترو  تنها راه گریزی است که شهروندان می توانند با کمک آن از ترافیک را دور بزنند و همزمان بر این نکته هم تاکید دارد که شهروندان نباید فکر کنند با ساخت مترو از حجم ترافیک کاسته می شود و این تفکر اشتباه است، بلکه مترو صرفا یک گزینه انتخابی و پناهگاه عمومی برای شهروندان است که با کمک آن می توانند با سهولت بیشتری تردد کنند. 

حمل و نقلی بدون کمترین زیان 
هاشمی با عنوان یکی از شناخته شده ترین حامیان مترو بر این باور است که مترو تنها وسیله حمل و نقلی است که هیچ گونه آسیبی را متوجه شهر و شهروندان نمی کند چه به لحاظ آلودگی های صوتی و زیست محیطی. مترو با دارا بودن ظرفیت حمل و نقل حداکثری مسافر، کاهش مصرف سوخت، ارائه خدمات به صورت عادلانه و مساوی به همه اقشار جامعه، ایمنی بالا، سرعت مناسب، قیمت پایین حمل مسافر در مقایسه با خودروهای شخصی، کاهش زمان و هزینه درسفرهای درون شهری ، حرف اول را می زند و به دلیل دارا بودن این مزایای قابل توجه هیچ وسیله نقلیه دیگری توان رقابت  با مترو را ندارد.

مترو در دوران ریاست هاشمی 
ظرف سال های اخیر هاشمی از جمله افرادی که بر ضرورت توسعه مترو تاکید داشته و نسبت به تاخیرهای صورت گرفته در افزایش خطوط و تمرکز مدیران وقت شهرداری بر پروژه هایی مانند اتوبان طبقاتی صدر انتقاد دارد. حالا اما پس از سال ها و  حذف شدن هاشمی از پروسه ساخت مترو در دولت نهم و دهم ، او رئیس شورای شهر شده است. این بازگشت شاید نقطه امیدی باشد برای بهبود شرایط پایتخت و ساماندهی به وضعیت حمل و نقل  عمومی  وشهروندان امیدوار هستند این مدیر متخصص بتواند با تکیه بر تجارب خود  ناجی تهران شود. 

 در حالی که نسخه مترو درمانی او مورد تائید دغدغه مندان محیط زیست است، اما فرزند ارشد مرحوم آیت الله هاشمی، در دولت دولت نهم و دهم به دلیل برخی اختلافات از روند مدیریت مترو کنار گذاشته شد. حذف هاشمی از مدیریت مترو خبر خوبی برای پایتخت نبود چرا که او با تجارب بالای خود این توان را داشت که تهران را در شرایط مناسب تری به لحاظ ارتقای سیستم حمل و نقل شهری قرار دهد.  حالا او پس سال ها درشرایطی می تواند در روند مدیریت تهران به عنوان ریئس شورای شهر تاثیرگذار باشد که پایتخت بحران های مختلفی را تجربه می کند. او در اولین اظهارات خود پس از قرار گرفتن در جایگاه ریاست شورای شهر تهران عنوان کرده تعداد خطوط مترو باید به 12 و تعداد ایستگاه ها به 275 برسد. 

یکی از سخت ترین حامیان مترو
هاشمی از جمله کسانی است که تنها راه حل خروج تهران از بحران ترافیک راتوسعه و افزایش خطوط مترو می داند. به اعتقاد هاشمی مترو  تنها راه گریزی است که شهروندان می توانند با کمک آن از ترافیک را دور بزنند و همزمان بر این نکته هم تاکید دارد که شهروندان نباید فکر کنند با ساخت مترو از حجم ترافیک کاسته می شود و این تفکر اشتباه است، بلکه مترو صرفا یک گزینه انتخابی و پناهگاه عمومی برای شهروندان است که با کمک آن می توانند با سهولت بیشتری تردد کنند. 

حمل و نقلی بدون کمترین زیان 
هاشمی با عنوان یکی از شناخته شده ترین حامیان مترو بر این باور است که مترو تنها وسیله حمل و نقلی است که هیچ گونه آسیبی را متوجه شهر و شهروندان نمی کند چه به لحاظ آلودگی های صوتی و زیست محیطی. مترو با دارا بودن ظرفیت حمل و نقل حداکثری مسافر، کاهش مصرف سوخت، ارائه خدمات به صورت عادلانه و مساوی به همه اقشار جامعه، ایمنی بالا، سرعت مناسب، قیمت پایین حمل مسافر در مقایسه با خودروهای شخصی، کاهش زمان و هزینه درسفرهای درون شهری ، حرف اول را می زند و به دلیل دارا بودن این مزایای قابل توجه هیچ وسیله نقلیه دیگری توان رقابت  با مترو را ندارد.

مترو در دوران ریاست هاشمی 
ظرف سال های اخیر هاشمی از جمله افرادی که بر ضرورت توسعه مترو تاکید داشته و نسبت به تاخیرهای صورت گرفته در افزایش خطوط و تمرکز مدیران وقت شهرداری بر پروژه هایی مانند اتوبان طبقاتی صدر انتقاد دارد. حالا اما پس از سال ها و  حذف شدن هاشمی از پروسه ساخت مترو در دولت نهم و دهم ، او رئیس شورای شهر شده است. این بازگشت شاید نقطه امیدی باشد برای بهبود شرایط پایتخت و ساماندهی به وضعیت حمل و نقل  عمومی  وشهروندان امیدوار هستند این مدیر متخصص بتواند با تکیه بر تجارب خود  ناجی تهران شود. 





منبع : تیترشهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار