کد خبر: ۴۸۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 31 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در استان يزد ضمن اعلام خبر استقرار دفتر اين نمايندگي در فرودگاه بين‌المللي شهيد صدوقي، اظهار كرد: با توجه به در پيش بودن ايام سوگواري ماه محرم و حركت عظيم پياده‌روي اربعين حسيني از هفته اول مهرماه، دفتر صدور روادید اربعین براي زائران استان راه‌اندازي خواهد شد.

«محمدعلی روستایی» با بيان اين كه دامنه فعالیت‌‌های وزارت امور خارجه بسیار گسترده است، تصريح كرد: کنسولی اتباع کشورها، ‌صدور انواع رواديد، رسيدگي به امور دانشجویی مربوط به دانشجويان خارج از كشور، تسهيل روابط خارجه در امور مختلف اعم از اقتصادی، سیاسی، گردشگری، فرهنگی و دینی از جمله اين فعاليت‌هاست .

وي در ادامه صدور 200 مورد ویزای درخواستی براي متخصصان خارجی و 50 مورد ویزا جهت وابستگان آنان را از جمله اقدامات سال گذشته این نمایندگی در رابطه با صدور رواديد ذكر كرد و ادامه داد: بیش از 100 مورد ویزا نيز ویژه تجار و بازرگانان از سوي اين نمايندگي صادر شده است.

وی با تاكيد بر اين كه صدور ویزای دانشجویی در حوزه فعالیت‌های این دفتر نمایندگی نیست، اظهار كرد: البته اين نمايندگي در يك‌ سال گذشته 40 مورد از مشکلات دانشجویان يزدي مقیم خارج كشور را مورد رسيدگي قرار داده است.

روستایی در مورد روادید فرودگاهی نیز گفت: به زودی با همکاری فرودگاه بین‌المللی شهيد صدوقي يزد، دفتر نمایندگی صدور رواديد در اين فرودگاه مستقر خواهد شد .

وی استقبال از 16 هیات خارجی و 40 دیپلمات خارجی در یزد، تایید سه هزار و 218 سند خارجی و داخلی، ارائه 902 مورد مشاوره و 37 مورد گزارش استاني را از دیگر اقدامات این دفتر نمایندگی در استان برشمرد.

وی بررسی امور حقوقی و رسیدگی به مشکلات اتباع خارجي و يزدي‌هاي مقيم خارج كشور به ویژه در امور اجتماعی را از وظايف اين دفتر نمايندگي ذكر و در اين باره اظهار كرد: در اين رابطه مشكلات 157 تبعه خارجی در یزد و 99 شهروند یزدی مقیم خارج از کشور مورد رسيدگي قرار گرفته است.

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان در ادامه از تاسیس دفتر صدور روادید اربعین در هفته اول مهرماه براي زائران استان خبر داد و گفت: این دفتر با همکاری اداره كل حج و زیارت یزد در زمينه صدور رواديد، رسیدگی به امور و مشکلات زائران اربعين حسيني به ویژه گم‌شدگان فعاليت خواهد كرد .

وي يادآور شد: خوشبختانه در سال گذشته هفت نفز زائران مفقود شده استان در جريان پياده‌روي اربعين با پيگيري‌هاي اين دفتر نمايندگي امور خارجه و با همكاري سازمان حج و زیارت، پيدا شدند.

روستايي با اشاره به فعاليت در حال حاضر 20 سرمایه‌گذار خارجی در یزد، عنوان كرد: دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان در حوزه‌هاي معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان به خارج كشور، جذب سرمایه‌گذار، اعتبارسنجي شركت‌هاي متقاضي سرمايه‌گذاري و تسهیل تردد و كسب مجوزهاي سرمایه‌گذاري نيز فعاليت دارد.

وی از جمله اقدامات اين دفتر نمايندگي را كمك به برگزاری همایش‌هایی اقتصادی و برپايي نمایشگاه‌های بین‌المللی در راستای دستیابی به مقاصد تجاری و اقتصادی استان و دستیابی به بازارهاي فروش، بيان كرد.

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور‌ خارجه در استان همين رابطه تصريح كرد: همكاري براي ‌برگزاری همایش بین‌المللی مجمع جهانی اسلام، همایش قنات به همت مرکز بین‌المللی قنات و افغانستان‌شناسی به همت اداره کل اتباع استان از دیگر فعالیت‌های این دفتر نمایندگی در سال گذشته بوده است.

وی از تدوين سند توسعه روابط خارجی استان با همكاري استانداری يزد خبر داد و گفت: دانشگاه یزد به عنوان مجري تدوين اين سند مشخص شده كه اميدواريم تا پایان امسال آماده ارائه شود.

وي خاطرنشان كرد: در همين راستا نيز تشكيل شوراي روابط امور خارجه به منظور ترویج و تقویت ارتباطات استان یزد با خارج از کشور به دبيري وزارت امور خارجه و عضويت نمایندگان دستگاه‌های مختلف در دستور كار قرار گرفت.

روستايي در پایان نيز متذكر شد: اين دفتر نمايندگي همچنين با تهيه بولتن‌های خبری مربوط به اخبار بین‌الملل، آنها را در اختيار امام جمعه، استانداری و دیگر دستگاه‌ها مرتبط قرار می‌دهد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار