در دانشگاه پيام نور استان البرز برگزار شد:
اولین جلسه شورای کارآفرینی و ارتباط با صنعت و توسعه آن با حضور جمعی از دانشگاهیان، صنعتگران کارآفرین و مسئولین شهرک‌های صنعتی استان در دانشگاه پیام نور البرز برگزارشد.
کد خبر: ۴۸۸۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ 03 September 2017

به گزارش تابناک البرز، با هدف همکاری، حمایت و تجاری سازی طرح‌های دانشگاهی و ارتباط متقابل صنعت و دانشگاه اولین جلسه کارگروه ایجاد فرهنگ کارآفرینی و توسعه آن در محل دانشگاه پیام نور استان البرز برگزار شد.

دکتر اسحاق جلالیان رئیس دانشگاه و رئیس کارگروه شورای کار آفرینی با ابراز امیدواری از ارتباط دانشگاه با صنعت ونیاز صنعت به علم و فناوری های نوین گفت :صنعت کشور نیازمند به روز آمد کردن فناوری های نوین است و در این زمینه دانشگاه ها ، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری می توانند تاثیر به سزایی در رشد صنعت کشور داشته باشند.

رییس کارگروه شورای کار آفرینی دانشگاه پیام نور البرز در ادامه با اشاره به طرح ها و ایده ها در زمینه فناوری و تجاری سازی در مراکز آموزش عالی افزود: طرح ها و ایده های زیادی جهت تجاری سازی مطرح می شود ، ولی طرح ها می باید هم توجیه تجاری سازی داشته باشند و بر اساس مطالعات نیاز سنجی که از طرف صنعت صورت می گیرید انجام شود.

وی در ادامه اظهار داشت : دانشگاهها در طول حیات خود دوره هاي مختلفی را پشت سر گذاشتند و در حال حاضر دانشگاههای ما در جهت نسل دانشگاه های كارآفرین مي بايست گام بردارند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان و دبیر کل برگزاری هفته پژوهش استان البرز گفت : با استعداد هایی كه در بین دانشجویان و جوانان ما وجود دارد؛ دانشگاهها باید به سمت و سوی دانشگاههای كار آفرین بروند وبا این پتانسیل عظیمی كه در اختیار دارند می توانند در راستای حل مشكلات جامعه و صنعت قدم بردارند .

ايشان اظهار داشت : مسولین ارشد دانشگاه پيام نور كشور نیز با پیاده سازی برنامه های متعدد مراکز استانی را به سمت کارآفرینی،افزایش کیفیت و ماموریت گرایی هدایت می نمایند.

رئیس کارگروه شورای کارآفرینی در خاتمه گفت : با توجه به اینکه دردانشگاه پیام نور البرز پتانسیل بالایی در این زمینه وجود دارد مثل دانشجویان ، اساتید ، كارگاهها و آزمایشگاههای پیشرفته و با قابلیت زیادی كه در مراكز صنعتی البرز وجود دارد اولویت اول ما ارتباط با این شركتهای صنعتی می باشد .

در اين نشست مديران مراكز تحقيقاتي و صنعتي استان به اظهار ديدگاه ها، موانع و چالش هاي فرا روي ارتباط صنعت و دانشگاه پرداختند و راهكارهاي عملياتي را جهت برگزاري كارگاه هاي مشترك در حوزه كارآفريني با مركزيت دانشگاه پيام نور بيان داشتند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار