مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در پایان با اشاره به هدر رفت گاز در استان، تأکید کرد: ۱۷۰ میلیون مترمکعب معادل ۴٫۵ درصد از گاز دریافتی استان همدان دچار هدر رفت می‌شود که بخش عمده‌ای از هدر رفت گاز مربوط به سرقت گاز و دست‌کاری کنتورها می‌شود.
کد خبر: ۴۸۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷ 04 September 2017
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان بابیان اینکه ۹۳ درصد مشترکان گاز در استان مسکونی هستند، گفت: در حال حاضر 313 هزار علمک منصوب در سطح استان قرار دارد که از این تعداد ۴۶ هزار سهم روستاهاست.

به گزارشتابناک همدان، محمدمهدی مهدوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون ۹٬۹۹۶ روستا از نعمت گاز برخوردار شده‌اند، افزود: با توجه به اعتبارات تا دو ماه آینده این رقم به هزار و یازده روستا افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان ساخت: شرکت گاز استان با گازرسانی به ۹ روستا در شهرستان ملایر، ۳ روستا در نهاوند و یک روستا در همدان با بیش از ۵۸ میلیارد ریال اعتبار توانست ۵۲۰ خانوار جدید را از گاز برخوردار کند. 

مهدوی بابیان اینکه ضریب نفوذ گاز در بخش خانوار روستایی به ۹۹٫۷ درصد ارتقاء پیداکرده است، تصریح کرد: ۸ روستای دیگر در ملایر و ۶ روستا در کبودراهنگ تا دو ماه آینده برای بهره‌برداری آماده خواهد شد.

وی در ادامه مصرف گاز طبیعی از ابتدای امسال تاکنون را یک هزار و ۳۴۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد رشد داشته است.

مهدوی با تأکید بر اینکه مصرف گاز در سال جاری افزایش داشته است، عنوان کرد: مصرف گاز در سال جاری ۱۳۴۰ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه ۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: از ۱۳۴۰ میلیون مترمکعب گاز مصرف‌شده در استان ۵۱ درصد در کبودرآهنگ، ۱۴٫۵ درصد در همدان، ۸ درصد در ملایر، ۸٫۲ در رزن، ۷٫۴ در نهاوند و ۵٫۵ درصد در بهار مصرف‌شده است. 

مهدوی بابیان اینکه ۳۰ درصد از گاز مصرفی استان سهم شهرها، ۹٫۳ درصد سهم  روستاها و ۶۰ درصد سهم بخش نیروگاهی و صنعتی بوده است، افزود: در بخش نیروگاهی ۶۳۰ میلیون مترمکعب مصرف داشته که ۴۷ درصد مصرف استان را شامل می‌شود.

 وی تصریح کرد: در سال ۹۵ میزان گازی که تحویل نیروگاه شد، ۳ برابر سال ۹۴ بود و امسال قرار بود ۱۵ درصد رشد را در این بخش داشته باشیم که در ۵ ماهه امسال رشد 11 درصدی را شاهد بودیم. 

مهدوی عنوان کرد: ۳ کارخانه سیمان همدان ۸٫۵ درصد مصرف کل استان را در این مدت به خود اختصاص دادند به‌طوری‌که ۹۳۰ هزار مترمکعب مصرف داشتند.

مهدوی گفت: در سال ۹۵ شرکت گاز برای نخستین بار در سطح استان ۵ خدمت را به دفاتر پیشخوان واگذار کرد و در سال جاری در تمامی شهرستان‌های استان شرایط برای ارائه ۵ خدمت موردنظر فراهم شد. 

وی ادامه داد: در سال ۹۵، ۱۸ هزار خدمت در شهر همدان توسط دفاتر پیشخوان مدیریت شد و ۲۲ هزار و ۷۵۰ خدمت از دفاتر پیشخوان شده که حجم مراجعات به بخش اداری را کاهش داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در ادامه با اشاره به مزایای پوشش بیمه حوادث گاز، اظهار داشت: تمام مشترکان خانگی شهر و روستا و عشایر زیرپوشش بیمه حوادث گاز هستند به‌طوری‌که در سال‌های قبل ماهانه ۵۰ تومان برای بیمه مشترک در قبض لحاظ می‌شد، اما امسال این رقم به ۱۰۰ تومان افزایش‌یافته است.

 وی افزود: بر اساس پرداخت این حق بیمه غرامت برای فوت برای هر نفر در هر حادثه که قبلاً ۱۵۰ میلیون ریال بود، به ۳۰۰ میلیون ریال افزایش‌یافته است.

مهدوی خاطرنشان ساخت: غرامت نقص عضو و ازکارافتادگی که برای هر نفر در هر حادثه قبلاً ۵۰ میلیون ریال بود اکنون به ۲۰۰ میلیون ریال رسیده و جبران خسارت‌های مالی به واحدهای مسکونی و املاک واحدهای مسکونی مجاور که دچار خسارت شده‌اند نیز به ازای هر مورد که قبلاً ۳۵۰ میلیون ریال بود، دو برابر شده است.

وی تصریح کرد: سال‌های گذشته اگر مشترک استانداردهای لازم را رعایت نکرده بود، بیمه بابت خسارت مبلغی را پرداخت نمی‌کرد اما در دو سال اخیر اگر مشترک در رعایت استانداردها نیز مقصر باشد بیمه‌گر موظف است حمایت کند.

مهدوی در ادامه با اشاره به بدهی‌های معوقه مشترکان گفت: شرکت گاز اکنون ۱۶۸ میلیارد تومان بدهی معوقه دارد و بدهی بخش خانگی 60 میلیارد تومان، واحدهای صنعتی و تولیدی ۵۰ میلیارد تومان، بدهی مشترکان بخش عمومی ۱۸٫۳ میلیارد تومان، یک و نیم میلیارد تومان بدهی بخش مراکز مذهبی، بدهی جایگاه‌های CNG به مبلغ ۲۲٫۵ میلیارد تومان و ۳ میلیارد تومان نیز بدهی واحدهای تجاری به شرکت گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه مطالبات شرکت گاز همچنان نجومی است، تصریح کرد: سیمان نهاوند به شرکت گاز ۱۷٫۵ میلیارد تومان، سیمان هگمتانه ۱۰ میلیارد تومان و سه جایگاه CNG در ملایر و نهاوند ۱۴٫۵ میلیارد تومان بدهی دارند.

وی بابیان اینکه سال گذشته از ۳۲۲ میلیارد قبض صادرشده، ۱۸۰ میلیارد تومان آن وصول‌شده است، عنوان کرد: ۴۵۸ مشترک از ۵۷۶ هزار مشترک شرکت گاز با اختصاص ۰٫۸ مشترکان ۷۹ میلیارد تومان بدهی دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از صدور آنلاین قبوض گاز خبر داد و افزود: صدور قبض آنلاین از سال گذشته در شهرستان بهار شامل شهرهای بهار، لالجین و صالح‌آباد که ۶ درصد مشترکین را به خود اختصاص می‌دهد، عملیاتی شده است. 

وی افزود: در صدور آنلاین قبوض گاز خطاها و اشتباهات کنتور خوانی حذف‌شده و در همان لحظه قرائت و صدور قبض انجام می‌گیرد درحالی‌که درروش معمول ۲۰ روز برای چاپ قبض زمان نیاز بود. 

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در پایان با اشاره به هدر رفت گاز در استان، تأکید کرد: ۱۷۰ میلیون مترمکعب معادل ۴٫۵ درصد از گاز دریافتی استان همدان دچار هدر رفت می‌شود که بخش عمده‌ای از هدر رفت گاز مربوط به سرقت گاز و دست‌کاری کنتورها می‌شود. 

وی بابیان اینکه سرقت گاز در استان همدان بسیار زیاد است، گفت: سرقت گاز در همدان بسیار بالا بوده و همچنان ادامه دارد و درصورتی‌که بتوانیم سرقت را کاهش دهیم درواقع از هدر رفت گاز جلوگیری می‌شود.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار