عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم اصفهان گفت: طرح استیضاح رئیس دیوان محاسبات را آماده کردم که در روزهای پس از تعطیلی مجلس آن را تقدیم کمیسیون برنامه و بودجه خواهم کرد.
کد خبر: ۴۸۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 05 September 2017
به گزارش تابناک : حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم اصفهان در خصوص تبرئه نجومی بگیران توسط دیوان محاسبات کشور یعنی بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص رسیدگی به این امر گفت: دیوان محاسبات از یک بیماری مزمن رنج می‌برد لذا به وظیفه خود عمل نکرده و در این موضوع برخلاف قوانین پیش رفته است.

وی با بیان اینکه عملکرد خلاف قانون رئیس و دادستان دیوان محاسبات محرز است، گفت: من در این خصوص دو سه ماهی به تحقیق پرداختم و عملکرد خلاف قانون رئیس و دادستان دیوان محاسبات برایم مشهود است.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: بر این اساس طرح استیضاح رئیس دیوان محاسبات را آماده کردم که در روزهای پس از تعطیلی مجلس آن را تقدیم کمیسیون برنامه و بودجه خواهم کرد و امیدوارم با توجه به تخلفات آشکار صورت گرفته در دیوان محاسبات همکاران به استیضاح رئیس دیوان رای بدهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه سازمان دیوان محاسبات توسط مجلس و مردم ایجاد شده است و قانون اساسی این نهاد را پیش بینی کرده تا حافظ منافع مردم باشد، گفت: اما متاسفانه در خصوص موضوع نجومی بگیران دیوان محاسبات به قانون عمل نکرده است و با یک عملکرد ظاهری و برخلاف فرآیند قانونی برخی از این افراد را که متخلف بودند تبرئه کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: در همان روزهای اول نیز دیوان محاسبات بدون ارجاع این افراد به ایستگاه‌های رسیدگی آن‌ها را ر‌ها کرد.

وی در خصوص اجماع نمایندگان در استیضاح رئیس دیوان محاسبات نیز گفت: پیش‌بینی می‌کنم عموم نمایندگان با توجه به آنکه نگران عدم اجرای قانون هستند و انتظار ندارند دستگاه ناظر بر اجرای قانون خود مرتکب تخلف شود این طرح رای بیاورد.





منبع : دانشجو 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار