از طریق صندوق های صدقات کمیته امداد:
مردم نیکوکار البرز به طور متوسط ، ماهیانه 900 میلیون تومان به عنوان صدقات به مددجویان تحت حمایت این نهاد در البرز کمک می کنند و 100 درصد وجوه صدقات برای نیازمندان ساکن البرز هزینه می شود .
کد خبر: ۴۸۹۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ 05 September 2017
به گزارش تابناک البرز، محمد محمدی فرد ، مدیرکل کمیته امداد البرز با اشاره به اینکه مردم بخشی از صدقات و انفاقات خود را به سایر موسسات خیریه و مساجد پرداخت می کنند ، گفت : البرزی ها طی پنج ماه نخست سال رقمی بالغ بر 5/4 میلیارد تومان به کمیته امداد صدقه پرداخت کرده اند .

وی افزود : مردم نیکوکار البرز به طور متوسط ، ماهیانه 900 میلیون تومان به عنوان صدقات به مددجویان تحت حمایت این نهاد در البرز مساعدت می کنند و 100 درصد وجوه صدقات برای نیازمندان ساکن البرز هزینه می شود .

محمدی فرد ، اعلام کرد : طی سال 95 بیش از 100 میلیارد ریال صدقه پرداختی مردم به کمیته امداد البرز از طریق 216 هزار صندوق بزرگ معابر ، متوسط ادارات و مراکز تجاری وکوچک خانگی جمع آوری شده است .

مدیرکل کمیته امداد البرز ، گفت : بدون محاسبه تسهیلات اشتغال و سایر وامها ، سهم کمک های مردمی در پرداختهای بلاعوض این نهاد به محرومان حدود 30 درصد است که بخش قابل توجهی از آن را نیز صدقات تشکیل می دهد .

وی افزود : صدقات پرداختی مردم در امور خرید و تعمیر مسکن ، اشتغال ، درمان ، جهیزیه ، کمک های موردی و معیشتی ، امور فرهنگی و اعزام به مشهد مقدس هزینه می شود .

مدیرکل کمیته امداد البرز ، بیان کرد : طبق بررسی به عمل آمده از مجموع کمک های مردم به کمیته امداد البرز ، صدقات سهمی 35 درصدی ، طرح اکرام و محسنین سهمی 36 درصدی و الباقی طرح ها نیز سهمی 29 درصدی را به خود اختصاص داده اند .

وی با بیان اینکه رفع محرومیت و اجرای موفق طرح های فقرزدایی با مشارکت خیران میسر است ، تاکید کرد : این اداره کل به منظور یاری رساندن به اقشار محروم جامعه و هدایت صحیح انگیزه های خیر و انفاقات مردم نوعدوست استان ، طرح های متنوعی را در جهت فقرزدایی و فراهم نمودن زمینه مشارکت مردم در امور دستگیری از نیازمندان با رویکرد اعتماد سازی به مرحله اجرا در آورده است و در بین این طرح ها صدقات ، اکرام و محسنین از جهت مشارکت مردم سهم بیشتری دارند .

محمدی فرد ، یادآورشد : در گذشته بیشتر کمک های مردمی در بخش صدقات انجام می شد ولی در حال حاضر با تغییر رویکرد این نهاد مقدس و تنوع طرح های فقرزدایی و به منظور پایین آوردن ضریب آسیب های مترتب در نقطه ای قرار گرفته ایم که میزان کمک ها در طرح بخش صدقات با طرح اکرام و محسنین برابری می کند .

مدیرکل کمیته امداد البرز ، ادامه داد : آسیب های مترتب در بخش صدقات مانند سرقت از صندوق های معابر با اتخاذ تدابیر لازم با ایمن سازی و حرکت به سمت پرداخت الکترونیکی صدقات در حال برطرف شدن است .

وی افزود : کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز بعنوان گسترده ترین شبکه حمایتی استان ، با تحت حمایت قرار دادن حدود 37 هزار نیازمند بصورت دائم و ارایه خدمت موردی و مقطعی به حدود 40 هزار نیازمند مراجعه کننده به دفاتر این نهاد در شهرهای استان ، با استفاده از منابع دولتی و کمکهای مردمی رسالت خطیر خدمت رسانی به محرومان را برعهده دارد .

انتهای پیام/


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار