رییس کل بانک مرکزی یادآور شد که منابع باید به صورت بهینه به جاهایی که بیشترین کمک را به تولید می‌کنند تخصیص داده شود.
کد خبر: ۴۹۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ 06 September 2017
به گزارش تابناک : ولی‌الله سیف ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تحرک‌بخشی به تولید توسط بانک‌ها، اظهار کرد: تسهیلاتی که نظام بانکی باید بتواند بدهد خیلی بیشتر از این چیزی است که الان پرداخت می‌شود. ما باید منابع محدود را تخصیص بهینه بدهیم تا به جاهایی که بیشترین کمک را به تولید می‌کند برسد.

سیف در ادامه یادآور شد: خوشبختانه سال گذشته نمونه این کار، بحث حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط بود که خیلی اثرات مثبتی داشت. بنگاه‌های کوچک و متوسط در اقتصاد ما نقش بسیار مهمی بر عهده دارند. مهمترین نقش آنها این است که پراکندگی اشتغال و تحرک را به اقصی نقاط کشور می‌برند و بنگاه‌های در یک نقطه حضور و در آنجا آثار مثبتی دارند.

وی افزود: این اقدام بانک مرکزی که نظام بانکی به تبعیت از آن حرکت کرد و واقعا یک همراهی خوبی بانک‌ها در این قضیه داشتند امسال با دامنه وسیع‌تری مدنظر است. آنجا 16 هزار میلیارد تومان هدف‌گذاری شده بود که 17 هزار و 500 میلیارد تومان پرداخت شد. در اینجا 50 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که 20 هزار میلیارد تومان با همان سبک برای واحدهای کوچک و متوسط، 10 هزار میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی خطوط تولید فرسوده که هزینه تولید آنها سنگین است و 20 هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شد که آخری با هماهنگی وزارت کار انجام خواهد شد.

سیف درباره تخلف بعضی از بانک‌ها از دستورالعمل جدید پرداخت سود بانکی، گفت: الان الحمدالله وضعیت شرایط مثبتی را نشان می‌دهد و ما مسلما بر اساس بخشنامه و دستورالعملی که بانک مرکزی داده دامنه کنترل‌ها و نظارت خود را تقویت کرده‌ایم که اجازه ندهیم هیچ بانکی از آن دستورالعمل تخلف کند و مبنای مناسبی به وجود بیاید که در مرحله بعد بتوانیم راجع به نرخ سود تسهیلات تصمیم بگیریم.

رییس کل بانک مرکزی درباره همکاری بانکی بین ایران و آفریقای جنوبی، خاطرنشان کرد: ما در گذشته ارتباطات خاصی را با نظام بانکی آفریقای جنوبی ایجاد کردیم که سفری هم به سرپرستی مدیرکل بین‌الملل بانک مرکزی و همکاران بانکی ما به آفریقای جنوبی صورت گرفت که جمع‌بندی‌های مثبتی داریم. پیش‌نویسی از MOUیی که می‌تواند بین بانک‌های مرکزی دو کشور امضا شود تهیه شده که اینها مقدماتی است که همزمان با سفر رییس‌جمهور به آفریقای جنوبی می‌تواند به امضای دو کشور برسد و زمینه شروع همکاری بین‌بانکی دو کشور را ایجاد کند.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار