کمبود پارکینگ و فضای پارک خودرو یکی از مشکلات مدیریت شهری پایتخت به شمار می رود؛ چرا که در مناطق محروم و نه مناطق برخوردار استقبال چندانی برای ساخت پارکینگ نمی شود.
کد خبر: ۴۹۰۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴ 06 September 2017
به گزارش تابناک : یک دهه قبل توافقاتی بین پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری تهران برای ساماندهی و توزیع عادلانه پارک حاشیه‌ای خودرو انجام شد که نهایتا این توافقات منجر به ایجاد و پدید آمدن پارکبان‌ها در سطح شهر و معابر پایتخت شد؛ اما این روزها به دغدغه خیابان های تهران تبدیل شده اند.
 
 درحالی که مدیران شهری سبب ایجاد پدیده پارکبان در شهر تهران بودند، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران رسما اعلام کرد که پارکبان ها را قبول نداریم و دست به دامان پلیس شده است. در این رابطه یک مقام مسئول در نیروی انتظامی به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: همان‌طور که در صورت برخورد با یک زورگیر با پلیس تماس می‌گیرید در صورت مواجه با پارکبانان غیرقانونی و اجبار آن‌ها برای گرفت پول یا ایجاد مزاحمت با 110تماس بگیرید.

این در صورتی است که براساس آمارهای اعلام شده حدود550 پارکبان در سطح شهر فعالیت دارند که علیرغم فراهم شدن زیرساخت ها برای اجرای سیستم مکانیزه در این حوزه هنوز شاهد فعالیت این افراد در معابر هستیم. 

خبرنگار تیتر شهر در این راستا به سراغ عضو شورای شهر تهران رفت. افشین حبیب زاده، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در این باره گفت: اساسا مقرر است جاهایی که ماشین ها می توانند پارک کنند؛ پارکومتر نصب شود و از آن طریق، وجه پارکینگ دریافت شود. 

وی ادامه داد: چیزی که اخیرا توسط نیروی انتظامی اعلام شد به دلیل اینکه شهرداری قرار داد جدید در این خصوص منعقد نکرده است، عنوان شده زیرا این کار قانونی نیست.

حبیب زاده افزود:  گرفتن وجه توسط پارکبانان قطعا تخلف است و حتما با توجه به اعلام پلیس قابل پیگرد قانونی است. خصوصا در محل هایی که مشکل پارکینگ است برخی به بهانه پارکبانی در آن جا حضور پیدا می کنند و وجه دریافت می کنند و این امر تخلف است که حتما نیروی انتظامی و قوه قضائیه با جدیت برخورد می کنند و ما هم اعلام میکنیم که تخلف است.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، در پاسخ به سوال خبرنگار تیتر شهر مبنی بر اینکه شورای شهر بنا به گفتگو با این شرکت ها را دارد یا خیر، گفت: این افراد رسمیت ندارد و با کسی که قرارداد ندارد، گفتگو نمی کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: من با یک مورد از این پارکبانان برخورد کردم و در همان لحظه به نیروی انتظامی تماس گرفتن که فرد متواری شد.






منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار