مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: سال گذشته استان همدان، جشنواره عکس محیط زیست را برگزار کرد و هفته‌های آتی نیز نخستین جشنواره خوشنویسی محیط زیست را برگزار می‌کنیم.
کد خبر: ۴۹۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 11 September 2017
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: جلب مشارکت‌های مردمی برای حفظ محیط‌زیست در اولویت برنامه قرار دارد.

به گزارش مهر، محمدرضا محمدی در آیین افتتاحیه ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز در همدان با بیان اینکه ششمین جشنواره فیلم سبز در همدان از روز شنبه آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: فیلم های این جشنواره در سراسر کشور به طور همزمان اکران می شود.

وی افزود: محیط زیست شکننده کشور ما از بحران‌های متعددی رنج می‌برد و آنچه که امروز با آن دست به گریبان هستیم شایسته تاریخ و پیشینه این مرز و بوم نیست.

وی با بیان اینکه اسباب و ابزاری که به برون رفت از این وضعیت کمک کند باید به کار گرفته شود، عنوان کرد: یکی از اصلی ترین آن ابزارها ارتقای آموزش و سطح فرهنگی و زیست محیطی جامعه و جلب مشارکت است.

محمدی ادامه داد: در راستای بهره مندی از ابزارهای ارتقای فرهنگی، دولت تدبیر و امید به عنوان دولت محیط زیست توانست شاخص‌های زیست محیطی را ارتقا دهد.

وی اضافه کرد: دولت با راهکارهایی که در پیش گرفت و ابلاغ کرد و با ساز و کارهای تعریف شده توانست مشارکت مردمی را در این حوزه افزایش دهد.

محمدی با اشاره به اینکه ابزار هنر به لحاظ ظرفیت‌های اجتماعی و اثرگذاری، دارای ظرفیت‌های بالایی است، عنوان کرد: جشنواره فیلم سبز ۱۰ سال با تعطیلی مواجه بود تا اینکه سال گذشته دوره پنجم آن برگزار شد و امسال نیز ششمین دوره درحال برگزاری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اضافه کرد: سال گذشته استان همدان، جشنواره عکس محیط زیست را برگزار کرد و هفته‌های آتی نیز نخستین جشنواره خوشنویسی محیط زیست را برگزار می‌کنیم.

وی کلیدی‌ترین اسباب و لوازم توسعه پایدار را حفظ محیط زیست دانست و گفت: برای حفاظت از میراثی که از گذشتگان به ما ارث رسیده باید تلاش وافری داشته باشیم تا این تکاپوها به نتیجه برسد و از وضعیت امروز خارج شویم.

وی با اشاره به اینکه ششمین دوره جشنواره فیلم سبز در همدان از ۱۸ تا ۲۲ شهریور در ۴ سانس صبح و بعد از ظهر در مرکز همایش های بین المللی و قرآنی همدان برگزار می‌شود، عنوان کرد: از مجموعه شهرداری همدان و دیگر دستگاه‌های اجرایی که برای برگزاری این جشنواره کمک کردند تشکر می‌کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار