گزارش مرکز آمار از تحولات اقتصاد کشور در فصل بهار حاکی از کاهش رشد بخش کشاورزی از ۱۰.۷ درصد به ۳.۱ درصد، افزایش رشد بخش معدن (منهای نفت) و صنعت وخروج بخش ساخت و ساز مسکن از رکود است.
کد خبر: ۴۹۲۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷ 11 September 2017
به گزارش تابناک : محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ۱۳۹۰در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۶ به رقم ۱۸۳۶۴۲۷ میلیارد ریال با نفت و ۱۴۵۶۶۹۳ میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسیده است، در حالی که رقم مذکور در مدت مشابه سال قبل با نفت  ۱۷۲۳۸۵۷ میلیارد ریال و بدون نفت ۱۳۶۱۰۰۵ میلیارد ریال بوده که نشان از رشد ۶.۵ درصدی محصول ناخالص داخلی با نفت و ۷ درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت در فصل بهار سال ۱۳۹۶ دارد.

نتایج مذکور حاکی از آن است که در سه ماهه نخست سال جاری رشته فعالیت‌های گروه کشاورزی ۳.۱ ،  گروه صنعت (شامل: استخراج نفت خام و گاز طبیعی، سایر معادن، صنعت، انرژی و ساختمان) ۴.۹ و گروه خدمات ۸.۳ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل، رشد داشته است.

محاسبات فصلی در مرکز آمار ایران در قالب ۱۵ بخش اصلی متشکل از ۴۲ رشته فعالیت انجام می‌شود که بر این اساس گروه کشاورزی شامل زیر بخش‌های زراعت و باغداری، دامداری، جنگل‌داری و ماهیگیری، گروه صنعت شامل زیر بخش‌های استخراج نفت خام و گاز طبیعی، استخراج سایر معادن، صنعت، تأمین آب، برق و گاز طبیعی و ساختمان می‌باشد و گروه خدمات شامل زیر بخش‌های عمده‌فروشی و خرده فروشی، هتل و رستوران، حمل و نقل و ارتباطات، واسطه‌گری‌های مالی، مستغلات، امور عمومی، آموزش، بهداشت و مددکاری و سایر خدمات است.

لازم به ذکر است اطلاعات تفصیلی در زمینه حساب‌های ملی فصلی مرکز آمار ایران بر مبنای سال پایه ۱۳۹۰، از طریق درگاه ملی آمار در قسمت داده‌ها و اطلاعات آماری/حساب‌های ملی/ جداول آماری/ حساب‌های ملی فصلی، قابل دسترسی می‌باشد.




منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار