علی خیلدار پیش از ظهر دوشنبه در آیین افتتاحیه دفتر انجمن شعر و ادب فارسی شهرستان فردیس، با اشاره به اینکه این شهرستان نوپا از مشکلات زیرساختی بسیاری رنج می‌برد، اظهار کرد: می‌توان این معضلات را در قالب مباحث سخت‌افزاری برشمرد و برای رفع این معضلات لازم است به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شهرستان توجه شود.
کد خبر: ۴۹۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ 11 September 2017
به گزارش تابناک : مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان البرز در ادامه بابیان اینکه بیش از نیمی از هنرمندان و هنرجویان استان البرز فردیسی هستند، عنوان کرد: هنر و ذوق هنری این افراد تأثیر چشم‌گیری در شهرهای اطراف داشته است.

وی با اشاره به محدودیت برگزاری کنسرت در استان البرز، بیان کرد: در نظر داریم با برگزاری کنسرت‌های استان تهران در بخش شهرستان ملارد، شهروندان شهرستان‌های فردیس و کرج  نیز از این فضاها بهره‌مند شوند.

خیلدار با اشاره به لزوم همکاری و همراهی تمامی ادارات استانی در استقلال فردیس، خاطرنشان کرد: با استقلال مدیریت شهری فردیس استقلال این شهرستان تکامل یافت و برای پیشرفت روزافزون آن‌ به حمایت مسئولان استانی احتیاج است.

وی به دیدار با امام‌جمعه فردیس و سرپرست فرمانداری این شهرستان اشاره کرد و گفت: در نظر داریم سیر تکاملی فرهنگ و هنر فردیس را به سمت رفع معضلات فرهنگی این شهرستان سوق دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با تأکید به اهمیت شعر و هنر در تاریخ ایران، تصریح کرد: لازم است در راستای حفظ و ترویج آثار هنری سعی کنیم زیرا فرهنگ مذهبی و سیاسی کشور را مدیون شعر و ‌ادبیات هستیم.

وی بابیان اینکه اشعار سیاسی و فرهنگی تاریخ و عاشورا را نگه‌داشته است، افزود: ماندگاری و مانا بودن اشعار فارسی در حفظ فرهنگ جامعه تأثیر فراوانی دارد.

خیلدار با تأکید به لزوم نگه‌داشتن فرهنگ و قدمت شعر وادب پارسی، خاطرنشان کرد: رسالت بزرگی بر عهده اهل‌قلم و شعرا است که باید به این مهم دقت و توجه ویژه شود.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: در نظر داریم با واگذار کردن فعالیت‌های هنری به بخش خصوصی به بهتر شدن روند فعالیت هنری در جامعه بکوشیم و باسیاست گذاری و حمایت چراغ راه بخش خصوصی باشیم.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار