شهریور، یعنی مقدمه‌ای بر فصل پاییز و فصل پاییز یعنی شروع نیمكت‌نشینی و كوله به دوشی و درس و مدرسه! طبیعی است كه بعد از چند ‌ماه تعطیلی مدرسه‌ها و تفریح و گشت و گذار، شروع مدرسه برای هر بچه مدرسه‌ای سخت است.
کد خبر: ۴۹۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 12 September 2017
به گزارش تابناک : البته هستند بچه‌هایی كه مدرسه را برای دیدار دوباره دوستان، بازی و شیطنت دوست دارند.
 
از گروه دوم كه استثنا هستند! بگذریم، آنچه بچه‌ها را برای مدرسه رفتن تشویق می‌كند، خرید وسایل مدرسه است. چراكه اضطراب و هیجان كودكان برای شروع مدرسه، لابه‌لای‌ بوی نویی كیف، برق كفش نو، دفترهای رنگارنگ، رنگ‌های متنوع مداد و خودكار و... گم می‌شود و به آنها كمك می‌كند دوباره همه قید و بندهای مدرسه را تحمل كنند‌ اما جدا از رنگ و زیبایی و طرح لوازم مدرسه، باید با بچه‌ها همراه شد كه وسایل را به درستی انتخاب كنند تا دچار آسیب جسمی نشوند.

تأثیر منفی استفاده طولانی از كوله‌پشتی نامناسب

  •     گردن درد و سردرد ناشی از فشار كوله بر اعصاب و عضله‌های این نواحی
  •     آسیب به ستون فقرات و خارج شدن آن از محور اصلی
  •     كاهش ظرفیت تنفسی و فشار به قفسه سینه به‌دلیل سنگینی كوله و كشش به عقب كوله
  •     ایجاد برجستگی در استخوان‌های كمر و پشت و ایجاد تحدب در این بخش‌ها كه به آن حالت گوژپشتی می‌گویند‌
  •     درد عضلانی و گرفتگی عضلات كمر- لگن
بچه ها را برای مدرسه آماده کنید
بچه ها را برای مدرسه آماده کنید
 
 
 بچه ها را برای مدرسه آماده کنید

مراقبت از موها در مدرسه
 
 مقنعه و روسری، اگرچه موها را از آسیب گرد و خاك محافظت می‌كنند‌ اما از آن طرف هواخوری و استفاده از آفتاب را برای موها كم می‌كنند. به همین دلیل ممكن است عوارضی مانند قارچ‌ پوستی، موخوره، كدری رنگ مو و... دیده شود. بنابراین با شروع فصل درس و مدرسه و استفاده از مقنعه در كودكان باید به سلامت موهای آنها بیشتر توجه كرد.

در مدرسه آزاد باشند:
 
باید شرایط در مدرسه طوری فراهم شود كه بچه‌ها حتما در مدرسه و سر كلاس، مقنعه‌شان را دربیاورند. به این ترتیب خطر آسیب به موها به طرز چشمگیری كاهش پیدا می‌كند.
 
 موها را كوتاه كنید:
 
كوتاه بودن موها به حفظ سلامت بچه‌ها در فصل درس و مدرسه بیشتر كمك می‌كند؛ به‌ویژه درباره دخترها كه باید از مقنعه استفاده كنند.
 
 آفتاب‌خوری:
 
موها و كف سر به آفتاب نیاز دارند. بنابراین در روزهای تعطیل حتما با فرزندتان به پارك بانوان بروید و بگذارید موهای او بدون مقنعه و روسری كمی آفتاب بخورد. این آفتاب مشكلات احتمالی كف سر را نیز از بین می‌برد.
 
هواخوری:
 
به محض رسیدن به خانه مقنعه را از سر برداشته و اگر موها را بسته‌اید، آنها را باز كنید.
 
محكم نبندید:
 
اگر موهای فرزندتان بلند است، بهترین روش برای حفظ سلامت موها، بافتن آنها است. اگر به قدری بلند نیست كه بافته شده و اینقدر هم كوتاه نیست كه بدون جمع كردن زیر مقنعه باشد، آن را با كش پارچه‌ای به شكلی كه به ریشه مو آسیب نرسد، آنها را جمع كنید. به هیچ‌وجه موها را زیر مقنعه باز نگذارید.
 
شست‌وشوی ملایم:
 
حتما باید یك روز در میان حمام بروند. در زمان بلوغ یا درصورتی كه تحرك بدنی بالا می‌رود و تعرق زیاد می‌شود، شست‌وشوی روزانه با شامپوی روزانه پیشنهاد می‌شود.
 
فرق سر را عوض كنید:
 
اگر موهای فرزندتان را همیشه از فرق سر كج ‌ یا از میانه باز می‌كنید، جهت آن را تغییر دهید. یكی از راهكارهای جلوگیری از آسیب به موها و نازك شدن آنها، تغییر جهت فرق است.
 
 مقنعه را بشویید:
 
اگر مانتو و شلوار بچه‌ها را هفته‌ای یك‌بار می‌شویید، مقنعه آنها را دو یا سه روز یك‌ بار بشویید، در آفتاب پهن كنید و بعد از آن با اتوی داغ، اتو كنید.
 
به متخصص مراجعه كنید:
 
درصورت مشاهده هر نوع تغییر نامناسب در موها یا پوست سر، حتما فرزندتان را نزد متخصص پوست و مو ببرید.





منبع : همشهری 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار