عباس سلطانیان روز سه شنبه افزود: پروژه مهر یکی از مهمترین برنامه های سالانه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز است که می تواند نقش مهمی در ایجاد عدالت آموزشی داشته باشد.
کد خبر: ۴۹۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 12 September 2017
به گزارش تابناک : وی با بیان اینکه کیفیت بخشی، ارتقای عدالت آموزشی و تلاش برای تأمین تجهیزات مورد نیاز مدارس از مهمترین مزیت های اجرای این طرح است، یاد آور شد: باید به محور کیفیت بخشی آموزشی و ساماندهی نیروی انسانی در این طرح توجه ویژه ای کرد.
وی اجرای مطلوب و باشکوه پروژه مهر و ایجاد فضایی بانشاط در مدارس استان را یکی از اولویت های مهم از سوی متولیان امر و دست اندرکاران آموزش و پرورش در استان البرز دانست.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز پروژه مهر را نمادی از همبستگی، تحول، مدیریت کارآمد و هدفمند در نظام تعلیم و تربیت و گامی برای سازماندهی و ساماندهی بهتر امور آموزشی در فرآیند تعلیم و تربیت کشور دانست.
سلطانیان گفت: عملیات اجرایی پروژه مهر به منظور ایجاد هماهنگی ها و تصمیم سازی های درست و بهینه برای بازگشایی مدارس و ایجاد شور و نشاط بین دانش آموزان از نیمه خرداد ماه 96 در البرز آغاز شده است تا بستر مناسب برای سال تحصیلی آینده در مدارس البرز فراهم آید.
وی در ادامه به اهدف راهبردی این طرح مهم اشاره و خاطرنشان کرد: پروژه مهر با پنج هدف که شامل بهینه سازی عملکرد نیروی انسانی، ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های آموزشی ،احصاء دقیق موانع و آسیب های موجود در حوزه های مختلف، اجرای برنامه های از قبل پیش بینی شده در فرآیند آموزشی و تربیتی و استفاده بهینه از فرصت ها، در البرز اجرایی شده است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز یادآور شد:اولین گام برای سازماندهی برنامه ها و عملیاتی کردن طرح های ویژه پروژه مهر 96 در البرز را تعیین دبیرخانه استانی در اداره دوم آموزش متوسطه نظری در این استان و مناطق تابعه تشکیل داده است.
سلطانیان از صدرو ابلاغ برای اعضای کمیته، رابطین کمیته ها، مدیران آموزش و پرورش مناطق تابعه، مطرح کردن این طرح ملی در شورای معاونین، تهیه جدول زمانبندی، انتخاب معاونین آموزش و پرورش به عنوان معین مناطق برای افزایش هماهنگی در اجرای فرآیندهای مربوط به این برنامه را از اقدامات زیر بنایی انجام شده در خصوص پروژه مهر در البرز برشمرد.
وی بیان کرد: برکزاری همایش ، برنامه ریزی و اجرای بازدید از مدارس و مناطق در زمینه روند ثبت نام که شامل 78 بازدید از مدارس، 800 مورد نظارت بر ثبت نام ، 4 مورد مرتبط با بازگشایی مدارس و 24 مدرسه نیز برای لباس فرم بازدید شده است.
رئیس دبیرخانه پروژه مهر 96 مدارس البرز ادامه داد: تدوین گزارش هفنگی از این برنامه ملی در اسنان، برنامه ریزی و پیش بینی هفته استقبال از پروژه مهر در راستای آمادگی هر جه بیشتر مدارس برای بازگشایی مطلوب ، اعزام تیم های ارزیاب به مدارس، پیش بینی برگزاری روز جشن غنچه ها، شکوفه ها و جوانه ها که به ترتیب برای نوآموزان پیش دبستانی، پایه اول دبستان و مدارس متوسطه اول در سطح مدارس البرز برگزار می شود را از دیگر اقدامات انجام شده این استان در قالب شاخص های 28گانه پروژه مهراین استان یاد کرد. 
سلطانیان خاطر نشان کرد: نظارت بر کمیته هدایت تحصیلی استان،تشکیل کمیته توسعه متوازن شاخه ها و رشته های تحصیلی ، برونسپاری شاخه کاردانش ،تدوین برنامه سالانه ، تهیه جدول زمانبندی بازدیداز مناطق و مدارس در شهریور ماه را از دیگر برنامه های شاخص آموزش و پرورش البرز در قالب برنامه پروژه مهر عنوان کرد. وی در ادامه به تشکیل ستاد نظارت بر ثبت نام و سازمان دهی دو گروه 10نفره برای بازدید از فرآیند ثبت نام در مدارس اشاره کرد و اظهار کرد: از اول تیر تا پایان مردادماه سالجاری از 300 مدرسه استان البرز بازدید بعمل آمد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز از پوشش خبری مناسب، تهیه ، توزیع و نصب بنر ، پلاکارد و لمینت در سطح استان و مناطق برای اطلاع رسانی فعالیت های پروژه مهر به عنوان دیگر برنامه های شاخص انجام شده در خصوص این برنامه ملی نام برد.
سلطانیان اضافه کرد: در قالب این پروژه ساماندهی نیروی انسانی به ویژه در رشته های تخصصی، پایه و عدم استفاده از نیروها در رشته های غیر مرتبط نیز انجام شد. 
وی با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی ، فضا و تجهیزات نیز برای استقرار پایه یازدهم در البرز اجرایی شد، یاد آور شد: دوره های آموزش ضمن خدمت نیز برای دبیران کتب جدیدالتالیف برگزار شد.
رئیس دبیر خانه استانی پروژه مهر البرر از سازماندهی نیروهای جدیدالورود، پیمانی،دبیری، سرباز معلم به تعداد 973 و متقاضی انتقالی ورودی و خروجی که 1395نفر می باشد را از دیگر شاخص های پروژه مهر 96 در البرز یاد کرد.
وی ادامه داد: در قالب پروژه مهر 119 هزار و 700 جلد کتاب بین مناطق آموزشی استان توزیع شد.





منبع : ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار