کنگره آمریکا با اصلاح بودجه پیشنهادی ترامپ که شامل کاهش شدید بودجه مراکز علمی این کشور بود، به دنبال اختصاص پول بیشتری برای این موضوع است.
کد خبر: ۴۹۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 12 September 2017
به گزارش تابناک : شش ماه پس از ارائه بودجه پیشنهادی ترامپ به کنگره برای سال آتی مالی که بر اساس آن بودجه برخی نهادهای مهم علمی و پژوهشی این کشور همچون «موسسه ملی سلامت» به میزان قابل توجهی کاهش یافته بود، کنگره نه تنها پیشنهاد ترامپ را رد کرده‌اند، بلکه اعضای هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در یک اقدام مشترک به دنبال افزایش ردیف بودجه «پژوهش‌های زیست‌پزشکی» هستند.

کمیته تخصیص (تلفیق) بودجه سنای آمریکا،‌ هفته گذشته یک لایحه را با حمایت دو حزب این کشور تهیه کرد که براساس آن طی سال آتی مالی (که از ماه بعد آغاز می‌شود) بودجه‌ای برابر با 36.1 میلیارد دلار به مؤسسات فعال در زمینه پژوهشهای حوزه سلامت در این کشور تخصیص یابد.

به گفته سناتور «روی بلونت»، عضو جمهوری‌خواه سنا و رئیس کمیته فرعی هزینه‌های بهداشتی و پزشکی، این برای سومین سال متوالی است که این ردیف بودجه به طور مرتبط 2 میلیارد دلار افزایش می‌یابد که برابر با یک افزایش 20 درصدی طی سه سال اخیر است.

این در حالی است که در بودجه پیشنهادی ترامپ، مجموع بودجه اختصاصی به مؤسسات فعال در زمینه پژوهش‌های حوزه سلامت با کاهشی 22 درصد (7.5 میلارد دلاری) تنها مبلغ 26.6 میلیارد دلار تخصیص یافته بود که کنگره با اقدام اخیر خود این کاهش را رد کرده است.






منبع : نیویورک تایمز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار