فرودگاه آگرا، فرودگاهی همگانی-نظامی است که با وجود وسعت کم و محدودیت امکانات یکی از مهم‌ترین مراکز رفت و آمد گردشگران به آگرا است.
کد خبر: ۴۹۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 12 September 2017

به گزارش تابناک : آگرا سومین شهر بزرگ هند است که مجموعه‌ای از دیدنی‌های بی‌نظیر مانند تاج محل قلعه سرخ آگرا، مسجد نگینا، خاص محل و کاخ جهانگیر سیکاندرا و ... را د رخود جای داده است و از این رو، گردشگران بسیاری مایل  به سفر به این شهر و بازدید از آن هستند. البته با وجود جایگاه این شهر در هند فرودگاه آن چندان توسعه یافته نیست و و تردد به آن از طریق فرودگاه‌های داخلی هند امکان‌پذیر است.

معرفی فرودگاه

فرودگاه آگرا

فرودگاه آگرا، فرودگاهی با کاربری دو منظوره، عمومی و نظامی است و در عین حال یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های  نیروی هوایی هند محسوب می‌شود. فرودگاه آگرا در جریان جنگ جهانی دوم تاسیس شده است. از نکته‌های جالب توجه در مورد این فرودگاه این است که کمتر خلبان مسافری در این فرودگاه را می‌توان پیدا کرد که در دوران فعالیتش پرواز با هواپیمای جنگنده را تجربه نکرده باشد.

البته با توجه به اینکه تاج محل، پربازدیدترین و مشهورترین جاذبه گردشگری هند در آگرا قرار دارد، به منظور تسهیل رفت و آمد گردشگران و رونق بیشتر صنعت توریسم این منطقه قرار بر است تا فرودگاهی بین‌المللی با نام «فرودگاه بین المللی تاج» تا پنج سال آینده در آگرا تاسیس شده و جایگزین فرودگاه فعلی شود.

بیشتر بخوانید:

مشخصات

  • نوع فرودگاه: همگانی - نظامی
  • کد یاتا: AGR
  • کد ایکائو: VIAG
  • ارتفاع از سطح دریا: ۱۶۸ متر
  • فاصله هوایی تا تهران: از آنجایی‌که فرودگاه آگرا فاقد پروازهای بین‌المللی است، بنابراین گردشگران می‌توانند پس از پیمودن مسیر هوایی تهران-دهلی به مسافت ۲۵۴۶ کیلومتر (۳ ساعت و ۴۰ دقیقه پروازی)، مسافت بین فرودگاه دهلی تا آگرا (۲۳۳ کیلومتر) را به دو صورت زمینی یا هوایی از طریق خطوط هوایی داخلی هند طی کنند.

پایانه ها

فرودگاه آگرا

با توجه به اینکه فرودگاه آگرا فرودگاهی عمومی-نظامی است، دارای ساختمانی واحد و کوچک برای ورود و خروج مسافران پروازهای داخلی است و امکانات رفاهی آن نیز محدود و معمولی است.

موقعیت جغرافیایی

راه‌های دسترسی

فرودگاه آگرا

با توجه به رونق صنعت حمل و نقل در هند و استفاده از وسائط نقلیه مختلف مانند اتوبوس، سه ‌چرخه دستی، سه ‌چرخه موتوری، تاکسی، قایق و قطارهای شهری تردد از فرودگاه به سایر نقاط شهر چندان دشوار نیست؛ ولی نکته قابل توجه این است که پیش از استفاده از هر نوع وسیله‌ای باید برای مبلغ کرایه به توافق برسید، زیرا مبلغ ثابتی برای کرایه وجود ندارد و در صورت استفاده از تاکسی حتما به استفاده از تاکسی‌متر توسط راننده تاکید کنید.

اطلاعات پرواز

فرودگاه آگرا

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد با توجه به نبود فرودگاه بی‌ المللی در حال حاضر در هند، بهترین راه سفر به این شهر، سفر به فرودگاه دهلی و ادامه سفر به مقصد اصلی، آگرا، به شکل زمینی و هوایی است. با توجه به وضعیت جاده‌های هند، پیمودن این مسیر تا ۳۳ ساعت طول خواهد کشید؛ از این رو، گردشگران می‌توانند با استفاده از پروازهای ایرهند از طریق فرودگاه دهلی سریع‌تر و آسان‌تر به آگرا سفر کنند.







منبع : AIRPORTIA , ویکی پدیا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار