وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در جلسه‌ای که امروز با شهردار تهران داشتیم، ۶ کارگروه در موضوعات مختلف تشکیل شد و به دنبال آن هستیم که چهره تهران را با تعامل دیگر دستگاه‌ها از تکدی‌گری پاک کنیم.
کد خبر: ۴۹۲۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ 12 September 2017
به گزارش تابناک : علی ربیعی پس از دیدار با محمدعلی نجفی شهردار تهران با حضور در شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره جلسه‌ای که با شهردار تهران داشتند، اظهار داشت:‌ بنده با شهردار تهران دوستی دیرینه‌ای دارم و سهم مشترکی از مسائل شهر تهران داریم. 
وی افزود: معاون بنده با معاونان شهرداری تهران از این پس جلسات مشترکی خواهند داشت تا در حوزه شهری برای زندگی بهتر شهروندان تهرانی اقدامات لازم صورت بگیرد. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: زمینه‌های مختلفی برای همکاری با شهرداری تهران داریم و این جلسات قطعاً ادامه خواهد داشت. 
ربیعی با اشاره به اینکه تهران الگوی دیگر شهرهای کشور است، گفت: تهران با توجه به صنوف و ساختمان‌های بزرگی که دارد، باید یک شهری ایمن از لحاظ مختلف باشد.
وی افزود: برای صنوف تهران برنامه‌های مختلفی داریم که در آینده اجرایی می‌شود و در گام اول باید چهره تهران را از این حالت به هم ریختگی خارج کنیم. 
وی افزود: ما، شهرداری، دادگستری و نیروی انتظامی تفاهم خواهیم کرد تا چهره شهر را از تکدی‌گری پاک کنیم. 
وی بیان داشت: در صورتی که بیش از دو بار کودکان متکدی جمع شوند، برای بار سوم با همکاری نیروی انتظامی و دادگستری، این کودکان نزد سازمان‌های خدماتی نگهداری خواهند شد. 
وی افزود: در حال جستجوی راهکاری هستیم تا از متکدیان در مشاغل خدماتی استفاده کنیم و به نوعی این افراد ساماندهی شوند. 
وی افزود: شهر دسترس‌پذیر یکی دیگر از برنامه‌ها و مباحثی بود که در جلسه امروز مطرح شد تا کودکان و سالمندان به راحتی بتوانند در شهر تردد کنند. 
ربیعی گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد نیز در شهر تهران مباحثی مطرح شد و در این زمینه قرار شد با همکاری مشترک، کمپ‌هایی ایجاد شود تا چهره شهر از این آسیب نیز پاک شود. 
وی افزود: مقرر شد پارک‌‌هایی برای آشنایی کودکان با شهر و جامعه ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه موضوع اشتغال در شهر تهران بسیار حائز اهمیت است، گفت: در این خصوص نیز با شهرداری به تعاملاتی رسیده‌ایم تا نسبت به ساماندهی صنوف و تعاونی‌های مختلف اقدام شود. 
ربیعی گفت: نهایتاً 6 کارگروه مشترک با شهرداری تهران در این جلسه تشکیل شد تا اقدامات لازم نیز صورت گیرد. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در خصوص بدهی شهرداری به تأمین اجتماعی در این جلسه بحث شد، گفت: 85 درصد از نیروهای شهرداری تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند که در این خصوص نیز مباحثی مطرح شد.






منبع : فارس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار