معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه البرز از برپایی موکب توسط اوقاف البرز در نجف خبرداد و گفت: این موکب در طول یک ماه به ۳۴۰ هزار نفر خدمت‌رسانی می‌کند.
کد خبر: ۴۹۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶ 12 September 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام حسین قبادی، معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه البرز اظهارکرد: امسال سازمان اوقاف و امور خیریه مجوز برپایی موکب در عراق را به ۶ استان کشور داده‌ که البرز یکی از آن‌ها است.
وی افزود: بنا شده اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز موکب خود را در شهر نجف دایرکند و یک ماه به زائران خدمات‌دهی داشته باشد.
این مسئول بیان کرد: چارت این موکب با چهارکارگروه و ۱۸کمیته تشکیل شده و از موکب‌داران با تجربه استان نیز برای مشاوره دعوت شده است.
قبادی با اشاره به زمان برپایی این موکب، گفت: موکب حضرت علی بن ابی طالب(ع) از سوم آبان ماه تا ۲۳ همین ماه در نجف دایر است.
معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه البرز توضیح داد: هزینه برپایی این موکب از طریق نذورات مردمی موقوفات مرتبط تامین خواهد شد.
وی ابرازکرد: در ایام فعالیت این موکب در مجموع به ۳۴۰ هزار نفر خدمات‌رسانی می‌شود که  شامل عرضه ۱۴۰ هزار پرس غذای گرم و ۲۰۰ هزار میان وعده، چای، آب و ... است.
این مسئول گفت: نیروی انسانی مورد نیاز برای برپایی این موکب ۱۴۰ نفر است که در سه شیفت هفت روزه به نجف اعزام می‌شوند.
وی در خصوص شرایط تامین اقلام مصرفی مورد نیاز برای این موکب افزود: هم اقلام مصرفی و هم سرمایه‌ای در داخل‌ کشور تهیه و تامین شده است.
قبادی گفت:‌ اقلام خوراکی مانند گوشت ، لوبیا و ... بعد از تهیه شده به صورت نیم پخت درآمده و به سرد خانه منتقل می‌شوند تا به صورت بهداشتی و از طریق کانتینرهای سردخانه‌ای به نجف انتقال داده شوند.
این مسئول در پایان بیان کرد: بخش زیادی از مواد غذایی لازم برای پخت غذا در البرز آماده‌سازی می‌شود چون در زمان فعالیت موکب هم زمان لازم برای آماده‌سازی وجود ندارد و هم به دلیل شرایط آب و هوایی ویژه نجف از لحاظ بهداشتی مورد تایید نیست.





منبع : ایکنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار